• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70493
+
-

کشاورزان قمی آموزش‌های مهارتی می‌بینند

مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام ‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت:‌ دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح مهارت کشاورزان قمی در سطوح مختلف توسط این سازمان ترتیب می‌یابد و طی آن بهره‌برداران با جدیدترین روش‌های علمی و کاربردی در حوزه کشاورزی آشنا می‌شوند. 

«مجید پهلوانی» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد:‌ برای مدرن ساختن فرایند کشاورزی در قم و استفاده از روش‌های نوین به‌جای سازوکارهای سنتی‌، دوره‌های آموزشی هم برای کشاورزان استان و هم برای کارشناسان بخش کشاورزی به‌صورت منظم برگزار می‌شود. وی اضافه کرد:‌ این دوره‌های آموزشی موجب ارتقای سطح مهارت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواهد شد و عملکرد این حوزه را در بخش کمی و کیفی بهبود می‌بخشد. 

پهلوانی ادامه داد:‌ در بحث تغییر الگوی کشت و تشویق کشاورزان به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نیز سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی قم‌ دوره‌های آموزشی گسترده را برای افزایش سطح آشنایی کشاورزان استان با این روش کشت برگزار می‌کند. مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام ‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: تربیت کارشناسان متخصص در زمینه کشت‌های گلخانه‌ای اقدام دیگری است که توسط سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی قم برای ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات گلخانه‌ای در استان انجام می‌شود. 

وی بیان کرد:‌ اکنون فرایند توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در قم زیر نظر کارشناسان سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی انجام می‌شود و به همین دلیل محصولات تولیدشده در گلخانه‌های استان از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

پهلوانی ادامه داد:‌ ارائه آموزش‌های مهارتی به کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در قم موجب اشتغال‌زایی و افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی استان شده است و این روند در سال رونق تولید با قدرت بیشتری دنبال می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید