• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70473
+
-

انعقاد قرارداد برای انتقال آب خزر به سمنان

نماینده مردم  دامغان در مجلس: مهلت 14 ماهه برای انعقاد قرارداد انتقال آب دریای خزر به استان در نظر گرفته شده است

مهلت 14 ماهه برای انعقاد قرارداد انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در نظر گرفته شد. به گزارش فارس، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در پنجمین جلسه ستاد راهبردی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان گفت: مدت زمان 12 تا 14 ماهه برای ارجاع کار و انعقاد قرارداد طرح پیش‌بینی شده است. با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این طرح در مرحله اجرا در دوره زمانی 5 ‌ساله به پایان می‌رسد و بهره‌برداری خواهد شد.

 «ابوالفضل حسن‌بیگی» افزود: روش‌های متفاوتی برای اجرای طرح از جمله پیش‌خرید آب، فاینانس و تبصره 19 در نظر گرفته شده است. وی بیان کرد: تلاش کنیم تا هرچه سریع‌تر وارد فاز اجرایی این طرح شده و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم. حسن بیگی اضافه کرد: همان‌طور که استاندار سمنان نیز تأکید کرد، نیاز است تا در چارچوب و رویه‌های موجود، به دور از ورود به مسائل حاشیه‌ای گام برداریم. «احمد همتی» نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی هم بیان کرد:‌ باید مقابل افرادی که قصد دارند تا در اجرای این طرح به‌عنوان یک مطالبه ملی، سنگ‌اندازی و خیانت کنند ایستادگی کنیم.


تضمین خرید آب توسط وزارت نیرو

استاندار سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: ضرورت اجرای طرح زمانی که در مجلس شورای اسلامی با رأی قاطع و اکثریت نمایندگان به تصویب رسید، تأیید و نهایی شده است. «علی‌رضا آشناگر» اظهار کرد: تدوین معماری طرح با محوریت الگوی مالی از اهداف فعلی این ستاد است و این موضوع که در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، باید در کمترین زمان ممکن به این ستاد ارائه و اعلام شود. وی بیان کرد: مسائل و موارد اجتماعی و تبعات احتمالی اجرای این طرح نیز از مسائلی است که پیشنهاد می‌شود با محوریت مسئولان عالی دولت بررسی و رفع شود. 

آشناگر گفت: تضمین خرید توسط وزارت نیرو و همچنین مشارکت صنایع در اجرای طرح(ایدرو و ایمیدرو) از نکات و موارد مثبت و مطلوبی است که می‌تواند در تسریع روند اجرایی این طرح تأثیرگذار باشد. وی بیان کرد: به دلیل قطعی بودن تضمین در بخش آب شرب و با توجه به مهاجرت و سرریز جمعیت به استان در صورت توسعه بخش صنعت، معتقد هستم اختصاص سهمیه و حجم بیشتر انتقال آب به بخش شرب، نیاز اصلی و ضروری استان خواهد بود. استاندار سمنان افزود: موارد و مسائلی که می‌تواند در تسریع اجرای این طرح مؤثر باشند، باید احصا شود و مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید