• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70466
+
-

کیفیت مرغ کشتارگاه‌های لرستان رتبه‌بندی می‌شود

این طرح از مهرماه امسال در سراسر استان اجرا می‌شود

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی لرستان با بیان این که طرح رتبه‌بندی کیفیت گوشت مرغ کشتارگاه‌های استان از اول مهر امسال اجرا می‌شود، گفت: مرغ‌های بسته‌بندی‌شده با لیبل‌های رتبه‌بندی‌شده در 3 سطح a+، a و b در مراکز عرضه مواد غذایی استان توزیع می‌شود.

به گزارش مهر، جلسه اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ درکشتارگاه‌های طیور استان لرستان با حضور معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان لرستان، مسئولان دامپزشکی شهرستان‌ها و سایر مسئولان ستاد فنی دامپزشکی استان در محل سالن جلسات دامپزشکی لرستان برگزار شد.

ناصر مرادی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی لرستان، در این جلسه بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان دامپزشکی کشور با هدف ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان، جلسه‌ای با حضور اعضای مربوطه در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد. در این جلسه در خصوص مراحل و زمان‌بندی اجرای این طرح بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان این‌که این طرح در ۳ فاز در استان اجرا خواهد شد، افزود: فاز اول شامل هماهنگی و ایجاد بسترهای لازم در استان و فاز دوم شامل رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور در 3 رتبه a+، a و b می‌شود. در این طرح کیفیت گوشت تولیدی و میزان بهداشتی بودن آن مد نظر است. 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی لرستان گفت: از ۱۵ مردادماه ۱۱ کشتارگاه صنعتی طیور استان رتبه‌بندی خواهند شد. مرادی توضیح داد: هدف اصلی این طرح تقویت سیستم ارزیابی و کنترل کیفی و بهداشتی فرایند تولید و فراورده‌های خوراکی مرغ، ارتقای کیفیت بهداشتی و تامین سلامت فراورده‌های خوراکی مرغ در کشتارگاه‌های طیور و مراکز بسته‌بندی، بهبود بار میکروبی و افزایش عمر ماندگاری، کنترل و مدیریت مخاطرات بهداشتی و ایجاد بستر رقابتی بهداشتی در میان تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان برای جلب نظر مصرف‌کنندگان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید