• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70461
+
-

ایجاد اتاق مادر و کودک در اماکن پرتردد شهر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز تاکید کرد: توجه به تغذیه کودک با شیر مادر مسئولیت اجتماعی تمامی آحاد جامه است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
به گزارش ایسنا «مریم اسماعیلی‌فرد» افزود: پرورش و رشد نیروی انسانی سالم یکی از شاخص‌های مهم در توسعه کشورها محسوب می‌شود و می‌تواند در بالا بردن سطح شاخص‌های توسعه‌ای موثر باشد.
وی گفت: همگی به این باور رسیده‌ایم که مادری کردن صرفا غریزی نیست، بلکه نیاز به آموزش دارد، چراکه رشد و پرورش کودکان امروز برای ساختن فردای ایران اسلامی مقوله‌ای بسیار مهم است که باید با درک مسئولیت اجتماعی به منصه ظهور و بروز برسد. 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در ادامه با اشاره به این‌که در حال حاضر بخش‌های دولتی با رعایت قوانین موجود در خصوص دوران بارداری و زمان‌های شیردهی بسترهای لازم را برای آرامش خاطر مادران شاغل فراهم کرده‌اند، یادآور شد: از بخش‌های خصوصی نیز انتظار می‌رود با رعایت موارد قانونی در این زمینه علاوه بر پذیرش مسئولیت اجتماعی خود، این امکان را برای مادران شاغل فراهم کنند که بتوانند با آرامش خاطر و فراغ بال به وظیفه مادری خود در قبال آینده‌سازان کشور بپردازند. 
وی در پایان گفت: انتظار می‌رود شهرداری‌ها نیز با ایجاد اتاق‌های مادر و کودک در اماکن عمومی پرتردد به ترویج تغذیه با شیر مادر کمک کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید