• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70439
+
-

مرتعی که خرج عروسی شد

جمعه شب گذشته قسمت وسیعی از مراتع منطقه سوادکوه مازندران به دلیل بی‌مسئولیتی و بی‌توجهی به هشدارهای سازمان حفاظت محیط‌زیست در آتش سوخت.به گزارش ایرنا، ماجرا از آنجا آغاز شد که عروس و دامادی برای تهیه فیلم عروسی با گروه فیلمبرداری به سوادکوه رفته بودند. هنگام تهیه سکانسی از فیلم، آتش روشن کردند و پس از فیلمبرداری، آتش به حال خود رها شد و به کل مراتع سرایت کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سوادکوه در این‌باره گفت: پس از 7 ساعت تلاش بی‌وقفه، آتش‌سوزی در ارتفاعات چهل‌چشمه منطقه گدوک و موزی‌چشمه منطقه شورآب این شهرستان مهار شد.«حمیدرضا احمدی» افزود: آتش‌سوزی اولیه حوالی ساعت ۱۷ روز جمعه در ارتفاعات چهل‌چشمه به وقوع پیوست که بلافاصله توسط پلیس راهداری به ما اطلاع داده شد و سریعا برای مهار آن وارد عمل شدیم.

وی گفت: آتش‌سوزی با حضور نیروهای منابع طبیعی، محیط‌‌‌زیست، هلال احمر سوادکوه و نیروهایی از آتش‌نشانی‌های پل‌سفید و ورسک، شهرداری و منابع طبیعی در فیروزکوه با 3 ساعت تلاش مهار شد.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سوادکوه علت آتش‌سوزی در چهل‌چشمه را عامل انسانی اعلام کرد و افزود: بلافاصله بعد از مهار آتش در ارتفاعات چهل‌چشمه آتشی در موزی‌چشمه منطقه شورآب هم به وقوع پیوست.

این مسئول ادامه داد: بلافاصله تمام نیروها برای مهار آن وارد عمل شدند و بعد از 4 ساعت تلاش بی‌وقفه کاملا مهار شد.احمدی افزود: بلافاصله بعد از کارشناسی‌های لازم میزان دقیق خسارت اعلام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید