• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70392
+
-

3 فروند آمبولانس به ناوگان اورژانس دریایی هرمزگان می‌پیوندند

در استان
3 فروند آمبولانس به ناوگان اورژانس دریایی هرمزگان می‌پیوندند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان که دارای حدود 900 کیلومتر مرز آبی و 14 جزیره است که اکثراً دارای سکنه هستند و برای توسعه اورژانس دریایی با همت و تلاش مسئولان سابق دانشگاه و اورژانس استان، 3 فروند آمبولانس دریایی پیشرفته از کشور هلند خریده شده که در حال حاضر در بندر شهید رجایی در حال تجهیز است و پس از ترخیص، به ناوگان اورژانس دریایی اضافه خواهد شد. 

«محمود حسین‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در این مدت 167 هزار و 918 تماس با مراکز پیام اورژانس 115 در کل استان گرفته شده که از این تعداد 11 هزار و 888 تماس (حدود 7 درصد از کل تماس‌ها) منجر به اعزام آمبولانس و ارائه خدمات به 16 هزار و 571 مصدوم و بیمار شده است. 

حسین‌پور ضمن اشاره به افزایش 8 درصدی مأموریت‌های انجام‌شده توسط اورژانس 115، نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: 7231 مورد از مأموریت‌های انجام‌شده در حوزه شهر، 4640 مورد در حوزه جاده‌های خارج از شهر و 17 مورد انتقال بین‌درمانی بوده است. در این مدت 11 زایمان در آمبولانس توسط تکنیسین‌های اورژانس 115 استان گرفته شده که همه نوزادان در صحت و سلامت کامل به دنیا آمده‌اند. 

وی با اشاره به نوسازی کامل ناوگان آمبولانسی اورژانس 115 استان گفت: اردیبهشت‌ماه امسال 40 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر 315 دیزلی به ناوگان امدادی اورژانس 115 استان اضافه شد و تا پایان سال تعداد دیگری آمبولانس جدید نیز به سیستم اورژانس استان افزوده خواهد شد. 

حسین‌پور بیان کرد: با حمایت ریاست دانشگاه ۷ پایگاه جدید شامل فین، سیاهو، دوراهی فین (سرزه) در بندرعباس، کشار در بندرخمیر، زیارت در پارسیان، شهرک مطهر در بشاگرد و پایگاه شماره ۲ میناب به‌طور آزمایشی در سال جاری راه‌اندازی شده است که با جذب نیرو فعالیت‌های آن‌ها پایدار خواهد ماند. در همین راستا به‌زودی ساخت یک پایگاه اورژانس در شهرک توحید بندرعباس به همت خیران سلامت آغاز خواهد شد. 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر تمامی آمبولانس‌های پایگاه‌های شهری و جاده‌ای شهر بندرعباس و آمبولانس پایگاه شهری میناب مجهز به دستگاه تله‌کاردیوگرام (کد 247) هستند. 

حسین‌پور ادامه داد: تا شهریورماه نیز تمامی آمبولانس‌های شهری و جاده‌ای شهرستان‌های رودان، خمیر و قشم به این دستگاه مجهز خواهند شد. با راه‌اندازی این دستگاه‌ها امکان ارسال نوار قلب بیماران از درون آمبولانس برای متخصصان بخش قلب و عروق بیمارستان فراهم می‌شود. 

وی گفت: به‌زودی و در فاز نخست مرکز پیام اورژانس 115 بندرعباس به سامانه اتوماسیون عملیاتی آسایار مجهز خواهد شد که با راه‌اندازی این سامانه فعالیت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی به‌صورت الکترونیک رصد، ثبت و نگهداری می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید