• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70385
+
-

دانشگاه فرهنگیان چابهار نیازمند فضای آموزشی و خوابگاه

دانشگاه فرهنگیان چابهار با ۱۳۵ دانشجو و گذشت یک سال هنوز از فضای آموزشی و خوابگاهی لازم برخوردار نیست و کلاس‌ها در فضای استیجاری تشکیل می‌شود. 

در حالی که با توجه به نیاز شدید نیروی انسانی آموزش‌دیده در جنوب سیستان و بلوچستان این دانشگاه باید تقویت شود تا توسعه فرهنگی و آموزشی محقق شود. 

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار گفت: این دانشگاه در ۱۳۹۷ تقریبا به طور ضرب‌‌الاجل و بدون آماده بودن زیرساخت‌های لازم با توجه به وعده‌های مسئولان محلی راه‌اندازی شد. از آن‌جایی که این دانشگاه دولتی است و هیچ‌گونه شهریه از دانشجو دریافت نمی‌شود، نیازمند تخصیص اعتبار است تا بتواند در تمام زمینه‌ها از جمله هزینه‌های عمرانی، جاری، مصرفی، رفاهی و تجهیزاتی فعالیت کند. اما تاکنون هیچ بودجه ملی، استانی و شهرستانی برای آن تعریف نشده است. 

 «علیرضا حسابی‌مقدم» افزود: فقط برای تامین غذای یک ماه ۱۳۵ دانشجوی این دانشگاه افزون بر ۱۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار افزود: ۱۳۵ دانشجومعلم شامل ۵۰ دختر و ۸۵ پسر در رشته آموزش ابتدایی و در مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. 
وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان چابهار در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی در 3 کلاس درس و ۲ اتاق اداری مستقر و دارای ۱۸ استاد و ۶ نفر کارمند است. 

حسابی‌مقدم گفت: در ابتدا مقرر بود روز بعد از افتتاح ۶۰ میلیون تومان به طور علی‌الحساب از سوی جوامع محلی به حساب دانشگاه واریز شود و اجاره‌بهای مکان‌های مورد استفاده این دانشگاه اعم از کلاس‌های آموزشی و اداری و خوابگاه‌ها واقع در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی که در مجموع ۱۳ میلیون تومان است نیز پرداخت شود که هر ۲ مورد انجام نشده است. 

وی گفت: با وجود پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد هنوز هیچ یک از وعده‌های داده شده از سوی قشرهای مختلف مردم و مسئولان محقق نشده است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار ادامه داد: فقط برخی دستگاه‌ها نظیر شهرداری حدود ۳۰ میلیون تومان کمک کرده که از این اعتبار ۱۶ میلیون تومان 5 عدد کولر خریداری شده و ۱۴ میلیون تومان دیگر به حساب دانشگاه واریز شده است. 

وی گفت: همچنین اداره آموزش و پرورش علاوه بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز این دانشگاه از لحاظ تجهیزات اقلامی از قبیل صندلی، میز، تخته و فایل و دستگاه کپی به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان به دانشگاه فرهنگیان اهدا کرده است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار نیز ۴۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از مطالبات پیمانکار غذای این دانشگاه پرداخت کرده است و سایر دستگاه‌ها هیچ‌گونه همکاری‌ای نکرده‌اند.  وی از تلاش‌ها و همکاری‌های فرماندار چابهار، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، منطقه آزاد، شهرداری و آموزش و پرورش قدردانی کرد و افزود: امیدواریم در سال جاری با رفع موانع و مشکلات شاهد رشد و کیفیت این دانشگاه مهم باشیم. 


مشکلات ساختمان خوابگاهی و آموزشی رفع می‌شود

فرماندار چابهار گفت: دانشگاه فرهنگیان نقش بسزایی در توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای منابع انسانی دارد و باید هرچه سریع‌تر مشکلات فضای آموزشی و خوابگاهی آن رفع شود. 

 «رحمدل بامری» افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها متفاوت هستند و با توجه به نیاز حوزه آموزش و پرورش یک عزم جدی نیاز است تا بتوانیم شرایط مناسبی برای دانشجویان این دانشگاه فراهم سازیم. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان نیز گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد پذیرش با عنایت به نگاه‌های مثبت کشوری و پیگیری‌های مکرر نسبت به سال گذشته بیشتر و در قالب پیوسته و ماده ۲۸ خواهد بود. 

 «منصور نیک‌پناه» افزود: مشکلات خوابگاهی و رفاهی و ساختمان آموزشی و اداری دانشگاه فرهنگیان چابهار مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا به نتیجه مثبت برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید