• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70332
+
-

آغاز فاز نخست عرضه بنزین با کارت؛ از یکشنبه آینده

مقامات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به همشهری گفته‌اند: فاز نخست طرح کارت سوخت به‌طور حتم از 20مرداد اجرامی‌شود


عرضه بنزین از هفته آینده در سراسر کشور با کارت شخصی سوخت دارندگان خودرو و وسایل نقلیه بنزین‌سوز صورت می‌گیرد و براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در 4 کلانشهر تهران، اصفهان، تبریز و کرج عرضه بنزین با کارت‌های جایگاه‌داران با محدودیت عرضه انجام خواهد شد.

در شرایطی که برخی رسانه‌ها از احتمال به‌تعویق افتادن اجرای این طرح خبر می‌دهند، مقامات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به همشهری گفته‌اند: به‌طور حتم از 20 مردادماه امسال یعنی یکشنبه هفته آینده، طرح عرضه بنزین با کارت شخصی مالکان وسایل نقلیه بنزین‌سوز به‌طور تدریجی در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت اجرایی می‌شود و کسانی که کارت سوخت خود را دریافت نکرده باشند، تا زمان دریافت کارت خود می‌توانند با استفاده از کارت‌های جایگاه فقط تا سقف 30 لیتر، به سوخت‌گیری اقدام کنند. اطلاعات دریافتی همشهری نشان می‌دهد در فاز نخست تنها در 4کلانشهر تهران، تبریز، اصفهان و کرج عرضه بنزین با کارت‌های جایگاه به‌صورت محدود انجام می‌گیرد. به این معنا که به هر وسیله نقلیه تا سقفی که تعیین خواهد شد، بنزین تعلق خواهد گرفت. شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این پرسش همشهری که تکلیف کسانی که اقدام به ثبت‌نام کرده اما کارت سوخت‌ برایشان ارسال نشده چیست؟ توضیح داده است: شرکت پست در حال ارسال کارت‌های سوخت جدید است و از این بابت نگرانی وجود ندارد مگر اینکه نشانی اشتباه باشد.

پیش‌تر بهزاد اقبال‌خواه، عضو هیأت مدیره شرکت ملی پست اعلام کرده بود: پست، کارت سوخت‌هایی را که تازه صادر می‌شوند، طبق روال عادی تحویل می‌دهد. اما برخی کارت‌های سوخت از قبل در باجه‌های پستی مانده، زیرا کارت سوخت مدتی وجهه خود را از دست داده بود و عملیاتی نبود، بنابراین مردم هم رغبتی نداشتند برای دریافت کارت سوختشان به پست مراجعه کنند. به گفته او، طبق آمار تا اواخر تیرماه ۷۲۱ هزار کارت در باجه‌های معطله پست مانده بود که از طریق شرکت پالایش و پخش برای صاحبان این کارت‌ها پیامک و بارکد پستی ارسال شده است.

پیش از این امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته بود: از ۲۰مرداد عرضه سوخت با کارت جایگاه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه خواهدشد. به گفته او، مالکان خودروهایی که هنوز کارت سوخت دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های پستی و ارائه کد شناسه خودرو (vin) از محل کارت سوخت خود مطلع و برای دریافت آن اقدام کنند. او تأکید کرده از زمان آغاز اجرای طرح استفاده از کارت سوخت شخصی، تمام خودرو‌ها باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنند و این کار الزامی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید