• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70301
+
-

درد دل ظریف با مردم

ظریف در پاسخ به حملات : بر تیر جورتان زتحمل سپر کنیم تا سختی کمان شما نیز بگذرد

دیپلماسی
درد دل ظریف با مردم


محمدجواد ظریف پس از ماجراهایی که در داخل بر سر گاندو و در خارج بر سر تحریم داشت در روزهای اخیر مردم را مخاطب خود قرار داده است. ظریف در یک مراسم خیریه که شامگاه جمعه برگزار شد، شرکت کرد و ساعاتی را هم در اینستاگرام و توییتر با مردم سخن گفت.

وزیر خارجه در این مراسم خیریه که شهردار تهران بانی آن بود با بیان اینکه «برای من باعث افتخار است که به‌خاطر این مردم و به‌خاطر دفاع از حقوق آنها تحریم شوم»، اظهار کرد: هنوز هم در برابر این مردم، احساس دِین می‌کنم. وی تصریح کرد: ما طلبکار مردم نیستیم بلکه وامدار مردم هستیم. وزیر امور خارجه در ادامه در یک پست اینستاگرامی خطاب به مردم نوشت: «از محبت‌های شما مردم دوست‌داشتنی و بزرگوار یک دنیا ممنونم؛ بابت همه محبت‌ها و پیام‌های زیبای‌تان. حضور غیررسمی همسرم و من در مراسم مؤسسه «سروش مولانا» برای کمک به عزیزان سیل‌زده و محبت غافلگیرکننده برادر عزیزم دکتر حناچی و برگزارکنندگان محترم.

باز هم سپاس که تحریم شدن به جرم دفاع از مردم دلاور ایران برای من بزرگ‌ترین افتخار است.»

ظریف سپس به برخی نوشته‌های مردم زیر پست اینستاگرامی خود پاسخ داد که برخی از این کامنت‌ها انتقادی و تند بود.

وزیر امور خارجه در واکنش به کاربری که ظریف را شایسته دریافت «نماد خیانت» خوانده و او را «ابوموسی اشعری» نامیده بود، نوشت: خدا رو شکر شما اینقدر ولایتمدارید.

وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به کاربر دیگری که از او در مورد بحث تحریم وی و تأثیر آن روی خانواده‌اش پرسیده بود، نوشت: تحریم من اثری روی من و خانواده‌ام ندارد.

همیشه در مورد تحریم به‌عنوان تروریسم اقتصادی و جنگ علیه مردم صحبت کردم و تا آنجا که توان داشتم برای رفع آن کوشیده‌ام.

وزیر خارجه در پاسخ به یکی دیگر از کابران این شبکه اجتماعی که ابراز امیدواری کرده بود ظریف «در پیشگاه خداوند به‌خاطر دروغ‌هایی که گفته و حق‌الناس است، توبه کند» نوشت: فانتظروا انی معکم من عن المنتظرین.

ظریف در پاسخ به کاربری که نوشته بود: «اکثریت مردم به شما اعتماد و اعتقاد داشتند ولی همه این اعتبار به‌خاطر دروغ‌هایی که از زبان مردم گفتید از بین رفت» نوشت: سلام. از لطف شما ممنونم ولی تقاضا دارم که یک‌بار همه حرف‌های من را به زبان اصلی و کامل گوش بدهید. اگر خلاف گفتم ملامتم کنید. وقتی جملات را تقطیع می‌کنند و از یک سخنرانی یا پاسخ به یک سؤال دشوار و چالشی یک جمله را از میان کلماتتان جدا می‌کنند و ترجمه مغرضانه می‌نمایند، اگر هر کس باشد دروغگو می‌شود اما به هر حال بنده انسانم و خطاکار اگر در جایی خلافی انجام دادم یا گفته‌ام پوزش می‌خواهم.

ظریف همچنین در واکنش به نوشته یکی دیگر از کاربران مبنی بر اینکه «شما شجاعت لازم را ندارید که از حق خودتان دفاع کنید. ازجمله در مورد چهره‌ای که از شما در سریال گاندو به نمایش گذاشته شد»، نوشت: سلام دوست خوبم. من مدت‌ها پیش به زبان سیف فرغانی جوابشان را دادم: (بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم تا سختی کمان شما نیز بگذرد.)

از ظریف می‌ترسند
تحریم وزیر خارجه توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا در 2 روز گذشته بازهم با واکنش مواجه شد. علی مطهری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «تحریم آقای ظریف، وزیر خارجه کشورمان توسط آمریکا بیش از هر چیز نشانه ضعف منطق آمریکا و هراس دولت این کشور از بیان منطق ایران در دنیاست. در تقابل فعلی ایران و آمریکا هر عقل سلیمی وقتی منطق دو طرف را می‌شنود حق را به ایران می‌دهد و اگر کشورهایی با آمریکا همراهی می‌کنند از روی ترس است. آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار جماران گفت: وقتی یک وزیر امور خارجه شب و روز تلاش می‌کند و رهبر معظم انقلاب و دیگران نیز همگی از او تعریف می‌کنند چنین انسانی که مورد هجمه دشمن قرار گرفته و تحریم شده، نشان می‌دهد که دشمن از او ترسیده و به نفع ایران و منافع ملی فعالیت می‌کند. در نتیجه گناهش این بوده که خادم است نه خائن، وابسته نیست بلکه دشمن آنهاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید