• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70190
+
-

زخم حفاری‌ها بر سیمای یاسوج

شهروندان یاسوجی از نیمه‌کاره رهاشدن حفاری‌های انجام‌شده در شهر گلایه دارند

شهری
زخم حفاری‌ها بر سیمای یاسوج

با گذری به محلات شهر یاسوج می‌بینیم که خدمات‌رسانی ناتمام کام مردم را تلخ و موجبات گلایه مردم را فراهم کرده است. در فاصله کمتر از ۲ کیلومتر با مرکز شهر و در مناطق شمالی این شهر یکی از قدیمی‌ترین محلات قرار دارد. 

به گزارش مهر، محله محمودآباد که در قدیم با پسوند سفلا شناخته می‌شد، این روزها به لحاظ زیرساخت‌های آسفالت حال و روز خوشی ندارد. با نگاهی گذرا می‌توان دید که اجرای ناقص خدمات‌رسانی به مسکن‌های جدید بخش اعظمی از تلفات زیرساختی را شکل داده است. 


اجرای ۱۷۰ هزار متر‌ مربع آسفالت

شهردار یاسوج بر خدمات‌رسانی با نگاه کارشناسی‌شده و تکمیل اصولی حفاری‌ها تاکید کرد. «نستهن مقدم» با بیان این‌که حفاری‌های خدماتی بر اساس قوانین با مجوز شهرداری انجام می‌شود گفت: خدمات‌رسانی به مردم مورد تاکید بوده، اما باید تکمیل و پوشش مناسب آسفالت در مناطق هدف به نحو مطلوبی اجرا شود. 

وی با اشاره به این‌که برخی حفاری‌ها با طولانی شدن روند کاری و گاهی تکمیل ناقص گلایه مردم را دربردارد بر کار دقیق در این محور تاکید کرد. شهردار یاسوج گفت: همچنین دستگاه‌ها می‌توانند با توجه به اهمیت کیفیت ترمیم، تعامل بیشتر و بهتری با شهرداری داشته باشند تا خروجی کار باعث رضایت بیشتر مردم شود. 

مقدم به اجرای نهضت آسفالت در ده‌ها نقطه شهری اشاره کرد و گفت: آسفالت معابر با حضور چندین اکیپ در حال اجرا است. وی افزود: طی 3 ماه اخیر، بیش از ۱۷۰هزار متر‌ مربع آسفالت معابر عملیاتی شده است. مقدم گفت: نگهداری از زیرساخت‌ها در کنار ارتقای ظرفیت‌ها مورد تاکید است. 

حفاری‌های انجام‌گرفته در یکی از قدیمی‌ترین محلات این شهر گاهی با فرونشست و تخریب همراه بوده و در برخی نقاط نیمه‌کاره رها شده تا گلایه رانندگان نیز در کنار مردم بالا بگیرد. 

خدمات‌دهی آب و گاز به واحد‌ها گرچه اقدامی شایسته و ضروری است، چرایی عدم نظارت بر اجرای اصولی حفاری‌ها و تکمیل بعد از تخریب نیز در این محور مطرح است. بافت قدیمی محله محمودآباد و خانه‌های ویلایی‌اش با انبوه‌سازی‌ها پیوند خورده و جمعیت زیادی در خود جای داده است که نیازمند پوشش مطلوب خدماتی است. 

بی‌شک توسعه زیرساختی اصولی برای هر محله‌ای یک نیاز است و باید جوانب مختلف این مهم در کنار یکدیگر دیده شوند. اما آنچه می‌تواند به بهبود خدمات‌رسانی‌ها ختم شود هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مختلف در ارائه خدمات به محلات با در نظر گرفتن نگاه نظارتی صحیح و کارشناسی‌شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید