• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70182
+
-

جاده‌های لارستان زیر ذره‌بین مسئولان کشوری

جاده‌های لارستان زیر ذره‌بین مسئولان کشوری

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان نتایج بازدید میدانی مسئولان وزارت راه و شهرسازی از محور لار - جهرم  را تشریح کرد.

 به گزارش تسنیم، اتفاقات و تصادفاتی که در یک ماه اخیر در محور لار - جهرم رخ داد و در عرض 40 روز 16 نفر کشته بر جای گذاشت موجی از اعتراض مردمی در پی داشت. به دنبال این ماجرا جلسات متعددی از سوی راه و شهرسازی لارستان و دیگر مسئولان این شهرستان با مسئولان وزارت مذکور برگزار و وعده‌هایی از سوی مسئولان برای حل مشکلات این محور داده شد. 

در راستای همان جلسات، بازدید میدانی از سوی مدیران وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور از محورهای مواصلاتی لارستان انجام شد. «محمدرضا باقری‌ فرد» مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، درباره نتایج این بازدید میدانی افزود: در پی‌ وقایع و حوادث تلخ و ناگوار تصادفات جاده‌ای اخیر در راه‌های مواصلاتی لارستان جمعی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و ‌نقل کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع در حل مشکل و ارائه گزارش بازدید میدانى از محورهای لارستان انجام شد. 

وی با بیان این‌که در این بازدید یک‌روزه اطلاعات فنی پروژه ملی لار- جهرم و لار – بندرعباس، میزان عقب‌ماندگی و بدهی پیمانکاران در این مسیر بیان شد گفت: مقرر شد با توجه به اولویت‌بندى نقاط حادثه‌خیز و اضطراری و طبق بررسى‌هاى ایمنى و ترافیک ابتدا ٣١ کیلومتر از 55 کیلومتر باقى‌مانده از محور لار - جهرم برای چهارخطه شدن محور مهیاى پیمان‌سپاری شود. 

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان همچنین به دیدار با فرمانده انتظامی استان فارس در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: این دیدار با هدف کاهش تصادفات در محورهای حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان بود. باقری‌ فرد تصریح کرد: کنترل مضاعف و گشت‌زنی‌های مستمر برای جلوگیری از تصادفات حادثه‌خیز و کنترل سرعت خودروها و برنامه‌ریزی برای کنترل تانکرهای حامل سوخت از مهم‌ترین مواردی بود که مطرح شد. 

وی عنوان کرد: فعال شدن گشت‌های نامحسوس در تمامی اوقات شبانه‌روز و پیگیری نصب دوربین‌ها در دستور کار این جلسه قرار گرفت. مدیر کل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: همچنین در این دیدار مقرر شد که در صورت نیاز شورای تامین استان ضمن بررسی نسبت به محدودیت ترددهای محوله‌های نفتی به‌ویژه در محور لار – جهرم اقدامات لازم انجام شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید