• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 25 بهمن 1396
کد مطلب : 7012
+
-

جنوب تهران به سرعت نوسازی می‌شود

صبح دیروز با حضور شهردار تهران، 33پروژه اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمرانی حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط‌زیستی منطقه17 افتتاح شد

شهر
جنوب تهران به سرعت نوسازی می‌شود

حامد فوقانی/ خبرنگار

 دیروز یکی از جنوبی‌ترین مناطق شهر تهران حال و هوای دیگری داشت. بسیاری از اهالی محله‌های بلورسازی، مقدم و ابوذر که همسایه خطوط ریلی راه‌آهن هستند به پارک معلم آمده بودند تا شاهد افتتاح تعدادی پروژه شهری با حضور شهردار پایتخت باشند. سرانجام نیز 33پروژه در منطقه 17به بهره‌برداری رسید تا سرانه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی این بخش از شهر پس از مدت‌ها بهبود یابد؛ البته محمدعلی نجفی در جریان مراسم روز گذشته، از یک‌سامانه ویژه صدور پروانه هم رونمایی کرد که می‌تواند سرآغاز یک نهضت در نوسازی بافت فرسوده به حساب‌ آید.

نجفی، شهردار تهران در ابتدای بازدید صبحگاهی خود با حضور در گلزار شهدای گمنام منطقه17با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای 8سال دفاع‌مقدس ادای احترام کرد. نجفی در ادامه با حضور در محله امامزاده حسن، از پروژه تجمیع بافت فرسوده در این محله بازدید کرد؛ پروژه‌ای که قرار است در آن 34پلاک کوچک مسکونی و تجاری برای نوسازی تجمیع شوند. نجفی در این بین اظهار امیدواری کرد که با خانه‌های ریزدانه‌ای پشت این محدوده هم توافق شود تا پروژه به خیابان 16متری امتداد یابد. شهردار تهران در ادامه با حضور در درمانگاه منطقه17، از پروژه توسعه و تجهیز این مرکز درمانی بازدید کرد و گفت که یکی از وظایف مراکز شهر سالم رصد سلامتی کارگران، پاکبان‌ها و پرسنل پیمانکاران است. او سپس در چند مرکز آموزشی و مدارس کودکان کار حاضر شد تا از نزدیک در جریان ارائه خدمات به این اقشار قرار گیرد. همچنین با حضور در مرکز پرتو و خانه کودک صبح رویش با مربیان، معلمان و کودکان کار مشغول به تحصیل در این مرکز به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

شهردار تهران در بخش پایانی بازدیدهای خود در مجموعه فرهنگی و ورزشی دارالشهدای منطقه 17حاضر شد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ورزشی و تفریحی این مرکز، از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات آموزشی در پارک ترافیک و اتاق شبیه‌سازی‌ آموزش ترافیک این منطقه قرار گرفت. براساس این گزارش، در بخش پایانی بازدید‌های شهردار تهران از پروژه صدور پروانه ساختمانی 7روزه رونمایی شد. این سامانه برای نخستین‌بار به‌کار گرفته می‌شود و دیروز نیز نخستین پروانه از طریق آن برای یک‌متقاضی جوان صادر شد. نجفی در حاشیه این مراسم اظهار امیدواری کرد که سامانه جدید صدور پروانه به‌تدریج برای تمام تهران فعال شود. وی گفت که منطقه 17بیشترین بافت فرسوده را در کل تهران دارد اما با همراهی رئیس‌جمهور اکنون شرایط برای توسعه‌گران در راستای ساخت واحدهای جدید با امکانات لازم فراهم شده است. به گفته نجفی، در طول 15سال گذشته تنها 40درصد بافت فرسوده نوسازی شده است اما امید می‌رود که طی 5سال آینده، بتوانیم نیمی از بافت فرسوده باقیمانده را نیز نوسازی کنیم. او عنوان کرد: «هفته پیش مراسم شروع پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده در منطقه 17کلنگ زده شد و این نوید را به ساکنان بافت‌های فرسوده می‌دهم که طی سال‌های 97و 98برنامه‌های نوسازی سرعت بالایی پیدا خواهد کرد.»

 

 

مردم به نظام و رهبری اعتماد دارند

دیروز شهردار تهران با حضور در میان مدیران شهری، اهالی، شورایاران و خانواده شهدای منطقه 17سخنانی را درخصوص اعتماد مردم به نظام نیز مطرح کرد. نجفی گفت: «مردم در ۲۲بهمن نشان دادند که هنوز پشتیبان نظام هستند و از گزندها و آسیب‌های دشمنان می‌توانند عبور کنند. به اعتقاد من انقلاب ۳محور داشته است؛ اعتقاد به اسلام و اینکه نظام اسلامی توانایی اداره جامعه را دارد. محور دوم اتحاد که اگر اتحاد نبود این اعتقاد ایجاد نمی‌شد. با این اتحاد در شرایطی هستیم که مورد احترام و تشویق ملت‌های جهان قرار می‌گیریم. محور سوم هم اعتماد مردم است. مردم نظام را از خودشان دانسته و به مسئولان اعتماد کرده‌اند. این مردم اعتماد کامل به رهبری داشته و دارند.»

او افزود: «اگر مجموعه برنامه و توطئه‌ها علیه نظام را مورد بررسی قرار دهیم، دشمنان یکی از این محورها را همیشه مورد حمله قرار داده‌اند؛ به‌ویژه محور سوم‌؛ برای اینکه مردم را نسبت به نظام مأیوس کنند که ان‌شاءالله باز هم شکست می‌خورند.»

ما بایدهوشیار باشیم. بی‌ارزش نشان دادن خدمات، دلسردکردن مردم نسبت به مسئولان و دامن زدن به مشکلات و تهمت‌ها از سوی عده‌ای صورت می گیرد. طبیعی است که کشوری با این پهنا و استعدادها مشکلاتی به وجود می‌آید اما بعضی برای دلسرد کردن مردم به نظام به موضوعات و مشکلات دامن می‌زنند.

 

 

   امید اهالی لب خط به توافق با راه‌آهن

 

بخشی دیگری از صحبت‌های نجفی درباره وضعیت اراضی حاشیه‌ای و روسطحی خطوط ریلی تهران- تبریز بود. او گفت که بیش از ۲ماه است با شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی در حال رایزنی هستند تا این اراضی به مدیریت شهری واگذار شود. به گزارش همشهری، گفتنی است که 11کیلومتر از خطوط ریلی تهران- تبریز در 2منطقه 17و 18پایتخت واقع شده و اهالی لب خط تقاضای ساماندهی دائمی زمین‌های حاشیه‌ای آن‌را دارند؛ البته بخشی از این خطوط در سال‌های پیش به زیر زمین منتقل شده اما مشکلات آن همچنان باقی است. بخشی از این اراضی نیز در دوره گذشته شهرداری تهران به‌طور موقت با ایجاد فضای سبز ساماندهی شد. حال اینطور که شهردار تهران دیروز گفت یک‌ماه و نیم پیش مشاوری برای طراحی این مسیر انتخاب شده و در پی توافق با راه‌آهن عملیات اجرایی آن در سال97 آغاز خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید