• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 70016
+
-

پیشرفت 20 درصدی ساخت کتابخانه عمومی سرپل ذهاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: ساخت 2 کتابخانه عمومی در شهرستان زلزله‌زده سرپل ذهاب که در جریان زلزله آبان 96 آسیب دید، 20 درصد پیشرفت دارد. به گزارش ایرنا «معصومه خوانساری» افزود: در جریال زلزله آبان سال 96 غرب کرمانشاه، کتابخانه رسالت با قدمتی ۴۰ ساله در سرپل ذهاب به طور کلی تخریب شد ولی کتابخانه تازه‌ساز علامه امینی این شهرستان دچار آسیب شد و به مقاوم‌سازی نیاز پیدا کرد. در مجموع 2 میلیارد تومان اعتبار به آنها اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: به منظور تداوم خدمات‌رسانی به اعضای فعال کتابخانه‌ها، کتابخانه علامه امینی در 5 دستگاه کانکس در جنب ساختمان کتابخانه فعالیت خود را دنبال کرد.  این مسئول ادامه داد: فعالیت این کتابخانه از پنجم مرداد ماه به منظور ارائه خدمات لازم به اعضا تا زمان آماده شدن ساختمان کتابخانه، به یک واحد استیجاری انتقال یافته و از پنجم مردادماه نیز ثبت‌نام و عضویت در این کتابخانه به مدت یک هفته برای افراد رایگان است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: تجهیزات و امکانات کتابخانه رسالت به دلیل نبود مکان مناسب به مرکز استان انتقال یافته تا پس از اتمام بازسازی دوباره تجهیز شده و فعالیت خود را آغاز کند.  خوانساری بیان کرد: سرپل ذهاب دارای 3 کتابخانه عمومی در شهرستان است که ۲ کتابخانه در شهر و یک کتابخانه در روستای «ترکویس» بخش قلعه شاهین قرار دارد.  وی افزود: در زلزله آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ کتابخانه‌های داخل شهر آسیب دید ولی کتابخانه روستای ترکویس قلعه شاهین بدون آسیب و سالم باقی ماند و پس از یک هفته به تداوم خدمات به اعضا پرداخت.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرپل ذهاب در مجموع حدود ۵۰ هزار نسخه کتاب را در خود جای داده‌اند. حدود ۲۵ هزار جلد که متعلق به کتابخانه عمومی رسالت است در مرکز استان نگهداری می‌شود و 25 هزار جلد نیز در 2 کتابخانه عمومی علامه و ترکویس برای استفاده هزار و 500 عضو موجود است.

این خبر را به اشتراک بگذارید