• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69993
+
-

پایانه مسافربری دولت‌آباد به بهره‌برداری رسید

پایانه مسافربری درون‌شهری دولت‌آباد یزد با حضور مسئولان ارشد استان و مدیریت شهری به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش ایسنا، «جمال‌الدین عزیزی» در مراسم بهره‌برداری از پایانه مسافربری درون‌شهری دولت‌آباد که با حضور شهردار، معاون فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین مدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: این پایانه مسافربری درون‌شهری با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی هدف از بهینه‌سازی و تکمیل پایانه مسافربری دولت‌آباد (شحنه) را گسترش محوطه پایانه عنوان کرد و افزود: این مکان به نحوی طراحی و بازسازی شده که در طرح BRT شهر هم که در آینده ساخته خواهد شد، مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار یزد در ادامه با بیان این‌که پایانه دولت‌آباد برای تردد و توقف اتوبوس‌های بیشتر و همچنین تسهیل در رفت و آمد شهروندان و استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی بهینه‌سازی شده است، گفت: این پایانه دارای 6 لاین ورود و خروج و همچنین محلی برای اسقرار خودروهای آتش‌نشانی و یک ایستگاه آتش‌نشانی است.

عزیزی با اشاره به حمل‌و‌نقل ترکیبی و این‌که شهروندان بخشی از رفت و آمد خود را با وسیله شخصی و بخش دیگر را از این پایانه و با استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی در نظر خواهند گرفت، تصریح کرد: این مؤلفه در پایانه دولت‌آباد در نظر گرفته شده و در حال حاضر بخش کوچکی از پایانه برای دوچرخه و موتورسیکلت در نظر گرفته شده و در مجاورت آن نیز محلی برای پارک‌سوار یا پارکینگ قرار دارد.

این مسئول با اشاره به موقعیت جغرافیایی این پایانه در شهر، گفت: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از تمام نقاط شهر در این پایانه رفت و آمد دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید