• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69992
+
-

جمعیت اصفهان روی نمودار سالمندی

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: جمعیت این استان به لحاظ آماری وضعیت خوبی دارد اما پیش‌بینی‌ها آینده‌ای نامطلوب را برای جمعیت این خطه نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، «حسین غفرانی کجانی» در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان سمیرم در فرمانداری این شهرستان افزود: در دوره حاضر شاهد جوانی جمعیت هستیم و این برای امروز شرایط خوبی است اما در سه دهه گذشته تعداد سالمندان دو برابر شده و جمعیت زیر ۱۵ سال نیز به نصف کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برآوردهای آماری حکایت از این دارد که از سال ۱۳۹۴ تا به امروز جمعیت به مرور کمتر شده و حتی در چهار ماه اول امسال نیز این روند ادامه داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان این‌که در سال ۱۴۰۴ افزایش ناگهانی سالمندی در استان اصفهان را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: در این شرایط باید هر پدر و مادری ۲ فرزند یا بیشتر داشته باشند.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل تنگاتنگ اعضای شورای ثبت وقایع حیاتی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها، افزود: خروجی این نشست‌ها به استقرار و نظم بهتر داده‌های آماری می‌انجامد و این مهم هرچه به زمان برگزاری سرشماری‌های دوره‌ای نزدیک می‌شود باید انسجام بهتری هم به خود بگیرد.

غفرانی کجانی ادامه داد: خروجی فرایند هویتی و مهم ثبت وقایع، ثبت ۱۰۰ درصدی واقعه فوت و 5/99 درصدی ولادت در همین شهرستان سمیرم با وجود پراکندگی بالای جمعیت عشایری و روستایی به عنوان مرکز اصلی ییلاق عشایر کشورمان است.

وی گفت: مطابق سرشماری جمعیتی سال ۱۳۹۵، ۳۸ هزار نفر از جمعیت این شهرستان روستاییان هستند که سالانه بین ۲۶ تا ۲۹ هزار جمعیت عشایری نیز به آنها افزوده می‌شود.

غفرانی کجانی همچنین در باره صدور کارت‌های ملی هوشمند در استان اصفهان گفت: صدور این کارت‌ها در کل کشور ۸۴ درصد و در استان اصفهان ۸۵ درصد محقق شده است.

وی ادامه داد: افزون بر ۳ میلیون و ۴۱۵ هزار نفر تا امروز برای صدور کارت هوشمند ملی به مراکز و اداره‌های ثبت احوال مراجعه کرده‌اند و نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر دیگر باقی مانده‌اند که هنوز در این رابطه اقدام نکرده‌اند.
وی تاکید کرد: کارت‌های ملی قدیمی اعتباری ندارند و افرادی که هنوز برای تعویض کارت خود اقدام نکرده‌اند باید هرچه زودتر برای گرفتن کارت جدید اقدام کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید