• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69977
+
-

فعالیت 52 گروه جهادی در ساوجبلاغ

خبر
فعالیت 52 گروه جهادی در ساوجبلاغ

رئیس بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ گفت: ۵۲ گروه جهادی ثبت‌شده در این شهرستان فعال هستند که در داخل و خارج از استان خدمات دارند.
«ابراهیم اسحاقی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تا پایان سال جاری نیز ۲۰‌گروه دیگر به ثبت می‌رسند.
وی ادامه داد: این گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف همچون پزشکی، درمانی، معیشتی، عمرانی، فرهنگی و... فعالیت می‌کنند، به طوری که در سال جاری این گروه‌ها به 3 استان سیل‌زده اعزام شده‌اند.
رئیس بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ اضافه کرد: همچنین حدود ۲۰ کامیون کمک‌های مردمی که از بخش‌های مختلف شهرستان جمع‌آوری شده بود، به استان‌های سیل‌زده ارسال شده است.
وی به بازگشت گروه جهادی «ابراهیم هادی» از شهر ملاثانی در خوزستان اشاره کرد و افزود: این گروه جهادی برای تعمیر منازل سیل‌زدگان به روستای چم خزام ۲ اعزام شده و حدود ۱۰ روز در این منطقه فعالیت می‌کردند.
اسحاقی اظهار کرد: روستاییان چم خزام ۲ علاوه بر این‌که از فقر مادی زیادی رنج می‌برند، دارای فقر فرهنگی نیز هستند، به طوری که شغل بیشتر مردم این روستا دامداری و کشاورزی است و در بین ۲ رود کارون و دز قرار دارد و امکانات دسترسی به آن محدود است.

رئیس بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ اضافه کرد: این روستا که بین ۲ رود قرار دارد و پل دسترسی به آن بر اثر سیل از بین رفته و ارتش اقدام به ایجاد یک پل شناور به‌جای پل قبلی کرده است که فقط ماشین‌های سبک می‌توانند از روی آن عبور کنند.
این مقام مسئول گفت: جهادگران ابراهیم هادی برای انتقال مصالح، یک راه روستایی از داخل زمین‌های کشاورزی و با کمک اهالی ایجاد کردند.
وی اظهار کرد: گروه جهادی ابراهیم هادی در طول حدود ۱۰ روز حضور خود در روستای چم خزام ۲ کار تعمیرات 4 خانه روستایی را به پایان رساند و کار بعدی این گروه ساخت یک خانه برای یکی از سادات این روستاست.
اسحاقی گفت: برای ساخت این خانه به حدود ۵۰۰ میلیون ریال نیاز داریم که برای جمع‌آوری این پول دست یاری به سوی خیرین و مردم استان البرز دراز می‌کنیم.
وی اضافه کرد: از زمان وقوع سیل در سال جاری تاکنون حدود ۸۰ نفر از جهادگران به این مناطق اعزام شده‌اند.
رئیس بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ به دیگر اقدامات بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ در سال جاری اشاره کرد و افزود: بازسازی 7 خانه محرومین در چهارباغ، تکمیل ساخت خانه مادر شهید، توزیع اقلام معیشتی، بازسازی مسجد علی‌النقی(ع) در هشتگرد، بازسازی مسجد محمد رسول‌الله(ص) قاسم‌آباد، ساخت یادمان مزار شهید الیاسی و... از جمله این اقدامات است.

این خبر را به اشتراک بگذارید