• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69976
+
-

نوید ارزانی در بازار مرغ استان

بازار
نوید ارزانی در بازار مرغ استان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت: این نوسانی که اخیراً در قیمت مرغ ایجاد شده طبیعی است و غیرقابل کنترل محسوب نمی‌شود، بنابراین طی روزهای آینده قیمت مرغ کاهش پیدا خواهد کرد.
«نادر تقی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نوسانات اخیر قیمت مرغ و افزایش قیمت در بازار مصرف گفت: به دلیل افزایشی که در مدت اخیر در قیمت گوشت قرمز رخ داده، مصرف‌کنندگان به سمت گوشت سفید و عمدتاً مرغ سوق پیدا کرده‌اند و همین باعث افزایش تقاضا برای مرغ شده است.
وی افزود: بنابراین افزایش قیمتی که اخیراً در قیمت مرغ شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا برای این کالاست و از نظر تولید با مشکلی مواجه نیستیم. وی در ادامه با بیان این‌که هزینه‌های تولید مرغ هم در این مدت بالا رفته است، گفت: قیمت‌های  کنونی متأثر از رخدادهای 2 ماه گذشته است.
این مسئول بیان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده 9900 تا 10 هزار تومان و قیمت مرغ در کشتارگاه 13 هزار و 660 تومان است، فروشنده مجاز است این مرغ را با 5 درصد افزایش به اضافه هزینه حمل‌و‌نقل به دست مصرف‌کننده برساند. وی ادامه داد: طی 2 ماه گذشته قیمت مرغ از قیمت مصوب هم کمتر بود و دولت برای استفاده در مقاطع پرمصرف مثل زمان بازگشت حجاج خرید تضمینی انجام داد. وی اعلام کرد: فقط 30 درصد مرغ مورد نیاز البرز در داخل استان تولید و 70 درصد آن از دیگر مناطق کشور به استان وارد می‌شود، اما استان در زمینه تولید تخم‌مرغ از مناطق غنی کشور به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید