• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69963
+
-

۱۹۰۰ هکتار از بافت فرسوده استان تسهیلات گرفت

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اعطای تسهیلات بلندمدت به مالکان ۱۹۰۰ هکتار بافت فرسوده این استان به منظور نوسازی و استحکام‌بخشی بنا در سال جاری نهایی شد. «احمد مرزبان» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: 1900 هکتار بافت فرسوده و ناهمگون شهری و ۷۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی در این استان وجود دارد که عمده سکونتگاه‌های غیرسمی در اراک و ساوه و بافت‌های فرسوده در اراک، دلیجان، محلات، آشتیان، غرق‌آباد، مأمونیه و پرندک مستقر هستند.

وی اظهار کرد: ۴۵۴ هکتار از وسعت کلان‌شهر اراک سکونتگاه غیررسمی است که بیشتر این مناطق با کاربری‌های غیرمسکونی، بدون مجوز شهرداری و رعایت اصول شهرسازی ایجاد شده است. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: با قرارداد وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن همه بافت‌های فرسوده استان مرکزی مشمول تسهیلات کم‌بهره با نرخ سود ۹ درصد هستند.

مرزبان افزود: متقاضیان با استفاده از این تسهیلات مشارکتی می‌توانند نسبت به تجمیع زمین‌های مجاور و ساخت‌و‌ساز اقدام کنند.
وی اظهار کرد: مبلغ تسهیلات پرداختی بلندمدت به ازای هر واحد درحال ساخت یا ساخته شده در کلان‌شهر اراک ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای تابع استان مرکزی ۳۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: علاوه بر پرداخت این تسهیلات، ۲۰۰ میلیون ریال دیگر نیز برای هر واحد مسکونی به متقاضیان غیرحرفه‌ای ساخت با سود 18 درصد پرداخت می‌شود.

مرزبان افزود: این تسهیلات در همه نقاط استان مرکزی که کمیسیون ماده 5، محله‌های هدف آن را مشخص کرده اجرایی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید