• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69954
+
-

سیب زمینی ارزان شد

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم با بیان این‌که سیب‌زمینی با قیمت 3 هزار تومان از میدان‌ها و مراکز اصلی توزیع شده است گفت: قیمت سیب‌زمینی دیگر روند افزایشی نخواهد داشت و به طور کلی قیمت سیب‌زمینی از امروز روندی کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

«هادی مومنی نسب» درگفت وگو با ایسنا در مورد نوسانات قیمت سیب‌زمینی در بازار عنوان کرد: مسأله اول این است که کشاورزی کاری پیوسته و مطلق نیست و امکان بروز اتفاقاتی در آن وجود دارد که کاملا طبیعی است. مسأله بعدی که سبب نوسان قیمت در بازار می‌شود صادرات است که با توجه به ظرفیت بالای کشور در زمینه صادرات اختلالاتی در سطح قیمت ایجاد می‌کند. وی افزود: سطح زیر کشت امسال سطح کاملا مناسبی بوده و از این پس شاهد کاهش قیمت سیب‌زمینی و افزایش قدرت خرید مردم خواهیم بود. 

رئیس اتحادیه میوه‌وتربار استان قم در مورد میزان واردات سیب‌زمینی به استان اظهار کرد: از چند روز گذشته برداشت سیب‌زمینی در استان‌های همدان و کرمان آغاز شده و با توجه به سطوح زیر کشت فراوان پیش‌بینی می‌شود برداشت محصول در سطح عالی انجام گیرد.
«عباس موحدی مقدم» با اشاره به ارزان شدن قیمت سیب‌زمینی و احتمال کاهش بیشتر آن در هفته آینده افزود: روزانه 150 تا 300 تن سیب‌زمینی در استان توزیع می‌شود و امسال به هیچ وجه مشکل کمبود‌ سیب‌زمینی در استان نخواهیم داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید