• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69950
+
-

بهره‌برداری از جاده طالقان به تعویق افتاد

وزیر راه: گفته بودیم جاده طالقان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اما مراحل ایمن‌سازی این پروژه نیازمند زمان بیشتری است

گزارش خبری
بهره‌برداری از جاده طالقان به تعویق افتاد

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش از این گفته بودیم جاده طالقان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اما مراحل ایمن‌سازی این پروژه نیازمند زمان بیشتری است.
به گزارش مهر «محمد اسلامی» در بازدید از جاده هشتگرد به طالقان، با اشاره به این‌که روند اجرایی این پروژه طولانی شده است، اظهار کرد: راه‌اندازی این پروژه یکی از نیازهای مهم مردم منطقه است.
وی طول این پروژه را ۴۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در مصاحبه قبلی و بر‌اساس اطلاعاتی که دریافت کرده بودم، به مردم قول دادم این پروژه تا آخر تابستان به بهره‌برداری برسد، اما اکنون پس از بازدیدی که داشتم، معتقدم مراحل ایمن‌سازی این پروژه نیازمند زمان بیشتری است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه، گفت: تمهیدات ایمن در طراحی هندسی این پروژه لحاظ نشده، زیرا فرض بر ایجاد دسترسی راه روستایی بوده است.
اسلامی با اشاره به این‌که طی سال‌های اخیر این پروژه با تغییراتی همراه بوده است، گفت: هندسه راه اصلی، شیب ترانشه‌ها و کیفیتی که دارد منطبق استانداردهای راه اصلی نیست.

وی با اشاره به لزوم برگزاری یک کارگروه با حضور مهندس مشاور، مجری و پیمانکار، گفت: ایمن‌سازی این پروژه نیازمند کار جهادی است تا ترانشه‌ها پایدار شود و ریزشی صورت نگیرد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در اخبار آمده بود که فروردین امسال پس از وقوع سیل این مسیر به دلیل رانش‌های سنگین دچار آسیب شده بود.
اسلامی با تاکید بر این‌که موارد ایمنی باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند، گفت: بهره‌برداری از جاده هشتگرد به طالقان ترافیک محور کرج- قزوین را کاهش خواهد داد.
وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و گفت: پروژه‌هایی که به این وضعیت دچار می‌شوند، نیازمند تخصیص اعتبارند؛ سیاست دولت نیز تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: جاده هشتگرد به طالقان در فهرستی قرار گرفته که باید به‌سرعت تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اسلامی با تاکید بر این‌که برای این پروژه محدودیتی قائل نمی‌شویم، گفت: به میزان مورد نیاز به این پروژه اعتبار تخصیص داده خواهد شد.
وی با بیان این‌که جاده هشتگرد به طالقان با مشکل اعتباری مواجه نیست، افزود: بیش از هر چیزی این پروژه نیازمند کار مهندسی است.


وضعیت پروژه آزادراه همت

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: ادامه پروژه همت در البرز مانع اعتباری ندارد.
اسلامی در بازدید از روند تکمیل پروژه ادامه آزادراه همت که روز پنجشنبه صورت گرفت، با بیان این‌که امروز به صورت سرزده و پیش‌بینی‌نشده در این پروژه حضور یافتیم، افزود: مسئولان مربوطه پای کار بودند و ماشین‌آلات فعالیت خوبی داشتند.
وی ادامه داد: امید است روند پیشبرد پروژه با سرعت بالاتری ادامه یابد و مردمی که در این مسیر هستند نیز همراهی لازم را داشته باشند.
اسلامی گفت: امید است بتوانیم این پروژه را تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برسانیم که البته موانع بزرگی نیز سر راه قرار دارد که یکی از اهم آنها جابه‌جایی دکل فشار قوی برق است.
وی افزود: همه باید دست به دست هم بدهند و همان‌گونه که استاندار البرز دستورات لازم را داده است، برای تسریع در تکمیل این پروژه مهم و ملی اقدام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دولت اراده جدی برای به سرانجام رساندن این پروژه دارد، اضافه کرد: امید است با بهره‌برداری از این پروژه بار قابل توجهی از ترافیک سنگین آزادراه تهران- کرج را بکاهیم و موجبات آرامش مردم را فراهم کنیم.
وی گفت: این پروژه اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد و با مشارکت بخش خصوصی در حال تکمیل است.
اسلامی افزود: اکنون به لحاظ اعتباری مانع خاصی وجود ندارد، بلکه حجم عملیات اجرایی سنگین است.
وی عنوان کرد: استاندار البرز هفته‌ای چند بار از روند تکمیل پروژه بازدید می‌کند که امید است با این روند هر چه سریع‌تر شاهد استفاده مردم از این امکان مهم باشیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ترددشمارهای راهداری به طور طبیعی با تکمیل این پروژه از ۳۰ درصد از بار ترافیکی آزادراه تهران- کرج کاسته می‌شود.
وی افزود: از پروژه مترو هشتگرد بازدید شد و با آغاز بهره‌برداری از آن، مردم از این امکان عمومی استفاده می‌کنند و بار ترافیک کاهش پیدا می‌کند.


تخصیص اعتبار

استاندار البرز اعلام کرد: پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در استان محدودیت تخصیص اعتبار نخواهند داشت.
«عزیزالله شهبازی» در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه هشتگرد– طالقان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده هشتگرد- طالقان از پروژه‌های اولویت‌دار است.
وی با اشاره به این‌که بیش از ۲ دهه از آغاز ساخت احداث مسیر هشتگرد به طالقان می‌گذرد، بیان کرد: برای این‌که جلوی فرصت‌سوزی‌ها گرفته شود، قرار بود که این پروژه تا پایان تابستان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
شهبازی تاکید کرد: در بازدید وزیر راه و شهرسازی برای این‌که ایمن‌سازی جاده صورت بگیرد و مردم با آرامش خاطر و امنیت بیشتری در این جاده تردد کنند، گشایش جاده تا پایان سال جاری به تعویق افتاد.
استاندار البرز گفت: در صورتی که جاده هشتگرد– طالقان به بهره‌برداری برسد، به عنوان یک جاده گردشگری مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: امیدواریم این جاده تا پایان سال البته بدون تونل با جاده دسترسی کنارگذر به زیر بار ترافیک برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید