• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69949
+
-

واگذاری ۳۰۰ هکتار از اراضی شهر فرودگاهی به شهرداری

اخذ مجوز و موافقت واگذاری ۳۰۰ هکتار از اراضی شهر فرودگاهی به شهرداری قم به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید. به گزارش مهر، در یکصد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، اخذ مجوز برگزاری مزایده بلوکی با کاربری تجاری واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قالب 8300 متر‌ مربع که رقمی بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است یکی از دستورات جلسه شورا بود که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.

 در ادامه لایحه اخذ مجوز و موافقت با واگذاری ۳۰۰ هکتار اراضی مجتمع گردشگری طرلاب به شهرداری قم مطرح شد و اعضای شورای شهر قم نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند. شهردار قم در این جلسه در مورد این لایحه اظهار کرد: اصل موضوع واگذاری اراضی مجتمع گردشگری طرلاب در تهران مورد بررسی قرار گرفته که تصمیم گرفته شد تا ۳۰۰ هکتار از این منطقه به شهرداری قم واگذار شود که این موضوع قطعی است و خلعیت سرمایه‌گذار قبلی تأیید شده است. 

«سید مرتضی سقاییان‌نژاد» گفت: ما هم به دنبال آن هستیم که امتیاز ۳۰۰ هکتار از اراضی مجتمع گردشگری طرلاب را بگیریم و سایر موارد مطروحه باید پس از تصویب شورا مورد بررسی قرار گیرد. وی افزود: در مورد مجوزهای ساخت فرودگاه قم نیز قرار شد اخذ مجوزها از سوی وزارت راه و شهرسازی دنبال شود که قدم‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته شد. «حسن بختیاری» نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز معتقد بود، این تصمیم مهمی است که باید به موضوع تسلط لازم داشت و پیشنهاد کرد لایحه مجدد در کمیسیون تلفیق شورا مورد بررسی بیشتری قرار گیرد، اما با ادامه مذاکرات و موافقت اکثر اعضا درنهایت تصمیم گرفته شد این لایحه به رأی گذاشته شود که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید. با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم اراضی ۳۰۰ هکتاری مجتمع گردشگری طرلاب از سرمایه‌گذار قبلی به شهرداری قم واگذار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید