• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69946
+
-

جشنواره ملی پسته دامغان برگزار می‌شود

استاندار سمنان از برگزاری ششمین جشنواره ملی پسته در ۳۱ مرداد امسال در دامغان خبر داد. به گزارش مهر، «علیرضا آشناگر» در دیدار با اعضای شورای اسلامی و دست‌اندرکاران ستاد ششمین جشنواره ملی پسته ایران افزود: جشنواره ملی پسته دامغان در قالب 6 کمیته از 31 مرداد تا پنجم شهریورماه امسال همراه با آیین‌های ویژه در دامغان برگزار می‌شود. 

وی با بیان این‌که تولید پسته دامغان گردش مالی 3هزار میلیارد تومانی در این شهر دارد گفت: برگزاری جشنواره پسته می‌تواند در بین‌المللی کردن این برند و ارزآوری موثر باشد. آشناگر افزود: پسته دامغان دارای آوازه ملی است که امیدواریم برگزاری این جشنواره سهمی در بین‌المللی کردن این محصول داشته باشد. وی با بیان این‌که برگزاری جشنواره‌ها یک فضای مفرح را در شهرستان‌ها ایجاد می‌کند اضافه کرد: این گونه اقدامات توانمندی‌های استان‌ را نیز به مخاطب ارائه می‌کند و باعث ایجاد زمینه جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد مشاغل خانگی و جلوگیری از رکود و بیکاری در جامعه می‌شود. 

استاندار سمنان با اشاره به این‌که دست اندرکاران جشنواره و جهاد کشاورزی باید در راستای ارتقای کیفیت محصول پسته تلاش کنند اظهار کرد: به این منظور تأسیس شرکت تعاونی پسته‌کاران دامغان برای استفاده از سرمایه کشاورزان در توسعه شهر و همچنین انجام اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی حوزه ارتقای کیفیت محصول پسته ضروری است. آشناگر بیان کرد: به منظور کیفیت و غنابخشی به فعالیت این جشنواره، بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغی رسانه ملی، جذب سرمایه‌گذاری ملی و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأکید است که استانداری سمنان نیز از هیچ کوششی در توسعه دامغان دریغ نخواهد کرد. 

‌ وی با بیان این‌که کشت محصول کم‌آب‌بر همچون پسته می‌تواند در تعادل‌بخشی منابع آبی نیز موثر باشد افزود: با توجه به این‌که تامین منابع آبی بسیار سخت است لذا باید به‌سوی کشت محصولات کم آب‌بر در استان سمنان گام برداشت و در این بخش اقدامات نوین را انجام داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید