• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69928
+
-

حمایت‌های بانکی از طرح‌های راکد اردبیل

استاندار: بانک‌های عامل در تامین اعتبار پروژه‌هایی مثل راه‌آهن، پایاب سد گیوی، فاضلاب اردبیل و نمین و کشت گلخانه‌ای خوب عمل کرده‌اند

میزان پیشرفت عملیات راه‌آهن اردبیل به دلیل تامین فاینانس داخلی بانک ملی به میزان 7500 میلیارد ریال از ۴۳ درصد به ۵۶ درصد رسید. به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی شده طرح راه‌آهن اردبیل سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و در کنارش اتصال آن به پارس‌آباد و جهموری آذربایجان مورد پیگیری است.

«اکبر بهنامجو» افزود: برای پایاب سد گیوی هم بانک سپه و کشاورزی بر اساس ماده ۵۶ در تامین فاینانس داخلی اعلام آمادگی کرده و مقرر است 2300 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شود. وی افزود: برای فاضلاب شهر اردبیل و نمین بانک مسکن و ملت 1۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند. برای پایاب سد سبلان هم بانک توسعه تعاون ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند و پیش‌بینی شده تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بهنامجو با اشاره به احداث گلخانه در استان عنوان کرد: بانک کشاورزی نیز در این طرح به میزان ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند. وی تاکید کرد: بانک‌های عامل همان‌گونه که در این زمینه‌ها خوب عمل کرده‌اند، در خروج طرح‌های راکد استان هم از رکود اهتمام جدی داشته باشند، چراکه مطالبه اصلی مردم این استان اشتغال‌زایی و رونق تولید است.

بهنامجو درباره حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی و صنعتی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بیان کرد: بانک ملی 3 هزار میلیارد ریال‌، بانک تعاون ۲ هزار میلیارد ریال‌، بانک صادرات 4 هزار میلیارد ریال و صندوق توسعه تعاون 1200 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش را در سال‌های اخیر تقبل کردند.این مسئول آب‌رسانی به هزار روستای استان را ضروری دانست و افزود: هزار روستای استان اردبیل با کمبود آب مواجه هستند که دولت 1۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین می‌کند و پیش‌بینی شده تا ۲ سال آینده طرح آب‌رسانی به روستاهای محروم از آب تکمیل شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید