• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69926
+
-

افزایش پروازهای داخلی و خارجی در استان

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: در حال حاضر استان کرمان با 10 فرودگاه داخلی و خارجی ارتباط هوایی دارد و تلاش می‌شود تعداد پروازهای داخلی و خارجی استان کرمان افزایش یابد. 

به گزارش ایسنا «علی قاسم‌زاده» افزود: استان کرمان دارای 5 فرودگاه فعال در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم است. 

وی با بیان این‌که صرفاً از فرودگاه بین‌المللی شهر کرمان روزانه 27 پرواز به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود، افزود: این پروازها به صورت هفتگی و روزانه به مقصد شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز، اصفهان، زاهدان، کیش و همچنین نجف اشرف انجام می‌شود. 

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان با تاکید بر این که این استان قابلیت اتصال هوایی به تمام نقاط ایران و جهان را دارد، افزود: تلاش می‌شود تعداد پروازهای داخلی و خارجی استان کرمان افزایش یابد. 

قاسم‌زاده با اشاره به کاهش 30 درصدی تورها و سفرها به خارج از کشور گفت: در مقابل شاهد افزایش 45 درصدی تورهای ورودی به ایران هستیم که بیشتر آن‌ها را گردشگران مذهبی تشکیل می‌دهند. 

وی با بیان این‌که در حال حاضر هزینه سفر به ایران برای گردشگران خارجی ارزان‌تر شده است، گفت: وجود امنیت پایدار، بهبود وضعیت اماکن اقامتی و گردشگری، افزایش تعداد پروازها و غیره سبب تمایل بیشتر گردشگران جهان به‌ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس برای سفر به ایران شده است. 

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان با تاکید بر این که راه‌اندازی هر خط پروازی جدید باید برای شرکت‌های هواپیمایی دارای صرفه اقتصادی باشد، افزود: باید با انجام تبلیغات گسترده در سطح ملی و فراملی زمینه جذب گردشگران و به دنبال آن ایجاد یا افزایش تعداد پروازها را فراهم آورد.  قاسم‌زاده با اشاره به این‌که تمامی شرایط و امکانات برای حضور و فعالیت ایرلاین‌های داخلی و خارجی در استان کرمان فراهم است، گفت: امیدواریم در آینده نه‌چندان دور شاهد افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی در این خطه باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید