• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69925
+
-

مداح اردبیلی در ارومیه دار فانی را وداع گفت

خبر
مداح اردبیلی در ارومیه دار فانی را وداع گفت

مداح معروف اردبیلی در ارومیه دار فانی وداع گفت. به گزارش فارس، «محمدباقر منصوری» که به دعوت یکی از هیات‌های مذهبی ارومیه برای مداحی در مراسم عزاداری سالگرد شهادت امام جواد (ع) به این شهرستان رفته بود، در زمان مراسم بر اثر تشنج به بیمارستان سیدالشهدا‌(ع) ارومیه منتقل شد، اما با وجود تلاش پزشکان فوت کرد.

مرحوم منصوری، از مداحان برجسته کشور، در 27 شهریور سال 62 در خانواده‌ای مذهبی و در محله امام جعفر صادق (ع) اردبیل به دنیا آمد. وی از هشت‌سالگی به تشویق مادرش شروع به مداحی کرد، به طوری که از دوران نوجوانی در محافل مختلف عزاداری و مناسبت‌های مذهبی‌، آوازه استعداد و صدای خوش او در اردبیل و استان‌های شمال غرب کشور پیچید. دوران اوج حاج محمدباقر منصوری در جوانی و نوجوانی بود که با صدای لطیف و روح‌نواز خود، مردم حسینی و مومن را به شوق و ذوق معنوی می‌آورد. 

مرحوم منصوری از جمله افرادی بود که صدایش با مفهوم شهید و شهادت و ایثار عجین شده بود و به خاطر قطعه‌هایی که برای شهدا می‌خواند مورد توجه قرار گرفت. وی در سال 96 در دیدار مداحان و شعرا با رهبر انقلاب با مداحی در روز میلاد حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی (ره) شور و حال و اثری ماندگار بر جای گذاشت.پیکر این مداح بعد از انتقال به اردبیل دیروز بعد از اقامه نمازجمعه در مصلی اردبیل تشییع و به خاک سپرده شد. مراسم یادبود مرحوم  منصوری امروز در مسجداعظم اردبیل برگزار می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :