• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69917
+
-

ساخت 70 هکتار گلخانه در مرکزی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان: تا پایان امسال در مرکزی این تعداد گلخانه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان ساخته می‌شود

کشاورزی
ساخت 70 هکتار گلخانه در مرکزی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تا پایان امسال در استان مرکزی ۷۰ هکتار گلخانه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان ساخته می‌شود. «علی‌اصغر زارعی» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به توسعه واحدهای گلخانه‌ای در استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در زمینه ساخت و تأسیس 5800 هکتار گلخانه در کشور، سهم استان مرکزی از این میزان 70 هکتار بوده است.

وی افزود: در استان 470 هکتار گلخانه گل و گیاهان زینتی و 167 هکتار گلخانه سبزی و صیفی وجود دارد که عمده محصولات تولیدشده در استان به خارج استان و خارج از کشور صادر می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: کشورهای مقصد تولید گل و گیاهان زینتی استان، کشورهای عراق، افغانستان، روسیه، حوزه خلیج فارس، هلند و دیگر کشورهای اروپایی هستند.

زارعی بیان کرد: محصولات صیفی و سبزی استان نیز به کشورهایی مثل عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌شود. در تلاش هستیم با افزایش میزان تولید، صادرات را نیز افزایش دهیم، چراکه محصولات صادرشده از استان دارای استانداردهای مورد نیاز کشورهای مقصد هستند و مشکلی ندارند.
وی عنوان کرد: برای افزایش بهره‌وری و عملکرد تولید محصولات کشاورزی، بهره‌وری بهینه از آب مصرفی در گلخانه‌ها، دائمی بودن اشتغال، تولید محصول در طول سال، امکان تولید محصولات ارگانیک و استفاده از واحدهای گلخانه‌ای جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی بوده و از اولویت بالایی برخوردار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به این‌که به صورت استاندارد برای ساخت هر متر‌ مربع واحد گلخانه‌ای به 250 هزار تومان اعتبار نیاز است، برهمین اساس برای ایجاد و ساخت 70 هکتار گلخانه در استان به اعتباری نزدیک به 175 میلیارد تومان نیاز است.
زارعی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 13 هکتار گلخانه در استان تأسیس شده و جهاد کشاورزی استان فقط به 70 هکتار ابلاغی تکیه نکرده و در تلاش است میزان گلخانه‌های جدید استان را تا پایان سال افزایش دهد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای تسهیل در صدور پروانه گلخانه‌های کاهش سقف مجاز تأسیس گلخانه‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی از 3 هزار متر‌ مربع به هزار متر‌ مربع است.
زارعی بیان کرد: تسهیلات گلخانه‌ای در کشور و استان مرکزی به صورت نامحدود ارائه شده و مشکلی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: این تسهیلات در مناطق برخوردار با نرخ 9 درصد و در مناطق غیربرخوردار با نرخ 7 درصد ارائه می‌شود که افراد می‌توانند برای تأسیس گلخانه با آورده 20 درصدی از 80 درصد تسهیلات بانکی استفاده کنند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: برای تأسیس واحدهای گلخانه‌ای کوچک‌مقیاس(زیر 300 متر مربع) در محدوده روستاها، شهرها و شهرک‌ها نیز خود سازمان جهاد کشاورزی مجوز لازم را صادر کرده و امکان گرفتن تسهیلات با نرخ‌های 9 درصد و 7 درصد وجود دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید