• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69907
+
-

زمین‌خواران در جهرم زمین خوردند

حفاظت
زمین‌خواران در جهرم زمین خوردند

برای حفظ و صیانت از اراضی ملی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان جهرم با همکاری عوامل قضایی یک دستگاه لودر در حال تصرف اراضی ملی را توقیف و نقشه متخلفین را برای ساخت باغ‌شهری در این شهرستان نقش بر آب
 کردند. 

به گزارش ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم گفت: متصرفان در اراضی ملی موسوم به غرب کوه بلند البرز این شهرستان اقدام به ساخت‌و‌ساز غیرقانونی و تخریب این اراضی کرده بودند که با هوشیاری نیروهای منابع طبیعی و همکاری مردم این منطقه این عملیات متوقف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند. 

«علیرضا عرب شیبانی» افزود: در این عملیات سودجویان اراضی ملی با هدف ایجاد باغ‌شهری و ساخت‌وسازهای غیرقانونی توسط یک دستگاه لودر مشغول خاک‌برداری غیرمجاز و تسطیح در اراضی ملی بودند که با کمک ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی ابزار و ادوات جرم توقیف و پس از جمع‌آوری به پارکینگ منابع طبیعی منتقل شد. 

عرب شیبانی در تشریح جزئیات این عملیات گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع تخلف در این اراضی و ایجاد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز توسط سودجویان هماهنگی لازم با دستگاه قضایی انجام گرفت و فرد متخلف با همکاری نیروهای کلانتری منطقه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.  وی افزود: اطلاعات لازم در خصوص برآورد خسارت وارده به عرصه و اعیان منابع طبیعی و تهیه نقشه اراضی این پلاک در دست اقدام است و متعاقبا اعلام خواهد شد. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم ضمن هشدار جدی به سودجویان و متصرفان اراضی ملی با بیان این‌که به هیج وجه اجازه تخریب، تصرف و تعرض به این اراضی داده نخواهد شد تصریح کرد: منابع طبیعی استان با مجرمان و متخلفان در این حوزه بر اساس قانون به‌شدت برخورد خواهد کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید