• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69904
+
-

افزایش 8 درصدی پرونده‌های صلح و سازش در هرمزگان

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است. 

به گزارش ایرنا، شوراهای حل اختلاف همواره تلاش می‌کنند بخشی از دغدغه‌های مردم را با ترویج فرهنگ صلح و سازش رفع کنند و زمینه آرامش هرچه بیشتر در جامعه را فراهم آورند. 

حدود ۳۰۰ شعبه شورای حل اختلاف در استان مشغول به فعالیت و ارائه خدمت به مردم است که از این تعداد ۹۰ شعبه شهری و بقیه روستایی است. 

همچنین تعداد 1۲۰۸ نفر به عنوان اعضای شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در این شعب مشغول به انجام وظایف هستند. 

 معاون قضایی اداره کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 3۲۰۲ فقره پرونده از مجموع 90۴۵ پرونده قابل صلح و سازش در این مجموعه به صلح و سازش منجر شده است. 

 «مظفر حمزه‌ئی» تصریح کرد: در مدت مشابه پارسال از تعداد 8۶۹۳ فقره پرونده قابل سازش تعداد 2۹۵۹ فقره به صلح و سازش منجر شد. 

رئیس شوراهای حل اختلاف استان از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه اختلاف، پیش از مطرح کردن آن در محاکم قضایی، از خدمات مشاوران مستقر در شوراهای حل اختلاف و محاکم استفاده کنند. 

حمزه‌ئی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در مرحله نخست، پرونده خود را در شعب شوراهای حل‌اختلاف و در قالب صلح و سازش، بدون پرداخت هزینه دادرسی پیگیری و در صورت عدم رفع اختلاف به محاکم قضایی مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید