• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69890
+
-

منتظرِ پایانِ انتظار

آخرین حضور تیم فجر شیراز در لیگ برتر ایران مربوط به دوره سیزدهم است

ورزش
منتظرِ پایانِ انتظار

بعد از قرعه‌کشی تیم‌های لیگ دسته یک فوتبال در فصل جدید، تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز نیز حریفانشان معلوم شد. اما آیا در پایان ماراتن ۳۴ هفته‌ای و طاقت‌فرسایی که بسیاری از تیم‌ها خوب سرمایه‌گذاری کرده‌اند به انتظار هفت‌ساله فارسی‌ها برای صعود به لیگ برتر پایان داده می‌شود؟ 

به گزارش ایرنا، این رقابت‌ها از بیست و ششم مردادماه با شرکت ۱۸ تیم آغاز می‌شود و در نخستین هفته، تیم قشقایی در شیراز میزبان مس کرمان، یکی از مدعیان این جام است و تیم فجر شهید سپاسی هم در اراک به مصاف تیم آلومینیم این شهر می‌رود. این دو تیم هم سرمایه‌گذاری خوبی برای صعود به لیگ برتر کرده‌اند و در دوره قبل هم از مدعیان بودند. 

آخرین حضور تیم فجر در لیگ برتر ایران مربوط به دوره سیزدهم است که در سال ۹۳ رخ داد. در این سال فجری‌ها در پایان بازی‌ها که با شرکت ۱۶ تیم برگزار شد، در رده سیزدهم ایستادند و برای تعیین تکلیف ماندن در لیگ برتر، تیم به مرحله حذفی رفت و در این مرحله مغلوب حریف دسته یکی خود شد و از لیگ برتر خداحافظی کرد. 
 

پایان برنامه سه‌ساله برای صعود به لیگ برتر

فجری‌ها پس از تغییر و تحول در این باشگاه و آمدن «رسول فلاح» به عنوان مدیرعامل، یک برنامه سه‌ساله تدوین کردند که در پایان این برنامه صعود به لیگ برترچشم‌انداز آن بود. 

اما آن چیزی که سال‌هاست فوتبال فارس با آن دست و پنجه نرم می‌کند مشکل مالی و زیرساخت فرسوده فوتبال فارس در بخش اداری است و همین امر موجب شده علاقه‌مندان بی‌شمار فوتبال در این استان پهناور حدود 7 سال چشم‌انتظار داشتن تیمی در لیگ برتر باشند. 

تیم فجر برای این فصل خیلی خوب و به‌موقع برنامه‌‌ریزی و تمرینات را شروع کرد و در جام چهارجانبه شیراز هم نمایش خوبی به‌ویژه در نیمه دوم مقابل شاهین بوشهر داشت که بازی ۲ بر صفر باخته را به تساوی کشاند و در نهایت، در ضربات پنالتی از رسیدن به فینال بازماند. 

معلوم می‌شود «داود مهابادی» برای مدعی شدن تیم خوبی بسته است. اگرچه هنوز هم در چند پست نیاز به تقویت بازیکن دارد، اگر می‌خواهد دل هواداران خود را پس از 7 سال شاد کند.  در لیگی که ۳۴ بازی طاقت‌فرسا برگزار می‌شود مسئولان باشگاه فجر حتما فکر این را کرده‌اند که باید با پشتوانه قوی به‌ویژه روی نیمکت، قدم به این ماراتن سخت بگذارند. 


حمایت استاندار فارس از تیم‌ها 

اما آنچه هواداران تیم‌های شیرازی را در لیگ دسته یک امیدوار کرد تا به انتظار آنها پایان داده شود حمایت «عنایت‌الله رحیمی» استاندار فوتبالی فارس، برای داشتن تیم در لیگ برتر است که تیم‌های قشقایی و فجر شیراز باید از این فرصت استفاده کنند و با تیمی قوی روانه مسابقات شوند. 


گام بلند قشقایی برای صعود 

تیم پرطرفدار قشقایی شیراز هم از زمان شکل‌گیری با حمایت هواداران خود به دنبال صعود به لیگ برتر بود و در لیگ گذشته هم خوب ظاهر شد، اما با بازداشت سرمربی تیم به حاشیه رفت و از جمع مدعیان خارج شد. 

برنامه صعود این تیم به لیگ برتر که امتیاز تیم برق جدید شیراز را در لیگ یک خریداری کرده، به سال ۱۴۰۰ موکول شده تا هواداران این تیم تا آن زمان در انتظار بمانند، اگرچه نیم‌نگاهی هم به صعود تا پیش از برنامه تعیین‌شده دارند. تیم قشقایی هم به مانند همشهری‌اش از همان ابتدا با مشکل مالی مواجه بود و حاشیه‌هایی در این مورد بین هیات فوتبال و باشگاه قشقایی به وجود آمد و به رسانه‌ها هم کشیده شد. 

باشگاه قشقایی در این فصل خوب برنامه‌‌ریزی کرده و پیش از شروع فصل جدید با «اسماعیل سرهنگیان» صاحب‌‌امتیاز پیشین تیم استقلال جنوب تهران، زمینه مشارکت را فراهم کرد و سرهنگیان به عنوان سرمایه‌گذار و قائم مقام باشگاه معرفی شد تا کار نقل و انتقال بازیکنان را بر عهده بگیرد. 

سرمایه‌گذار جدید که اخیرا ویدئویی از او در شبکه‌های مجازی پخش شد، ابتدا برای این‌که از قافله مدعیان صعود به لیگ برتر عقب نماند «رضا عنایتی» کاپیتان گلزن و سابق تیم استقلال تهران، را به عنوان سرمربی معرفی کرد تا مشکل این تیم در گلزنی با وجود بهترین گلزن لیگ برتر روی نیمکت حل شود. 

تیم قشقایی هم به مانند سایر تیم‌های فوتبال چند بازیکن خوب را از دست داد و چند بازیکن خوب جایگزین کرد و حتما رضا عنایتی با شناختی که از لیگ یک دارد تیمش را قوی روانه این مسابقات فرسایشی خواهد کرد. هم‌اینک که همه‌چیز آماده صعود یکی از تیم‌های فارس به لیگ برتر است، باید ببینم هواداران در پایان بازی، با شادی سالن را ترک خواهند کرد و در شهر جشن شادی خواهند گرفت یا نه. 

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های کشور ۱۸ تیم حضور دارند و پس از ۳۴ بازی تیم‌های اول و دوم جواز حضور در لیگ برتر فصل ۹۹ را دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می‌شوند. 
خروج تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و نفت تهران در لیگ گذشته که در قرعه‌کشی شرکت داشتند، موجب بی‌نظمی در این مسابقات شد. آیا در فصل جدید هم که اکثر تیم‌ها مشکل مالی دارند، شاهد انصراف خواهیم بود یا این‌که لیگ به حیات ۱۸ تیمی خود ادامه می‌دهد؟

این رقابت‌ها از بیست و ششم مرداد ۹۸ با ۱۸ تیم آغاز می‌شود و دیدار تیم‌های فجر و قشقایی در شهرآورد شیرازی‌ها در هفته پنجم برگزار می‌شود. 


چمن ورزشگاه پارس شیراز تعویض شود

مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: با تامین اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان، چمن ورزشگاه پارس شیراز تعویض می‌شود. به گزارش تسنیم، «حیدرعلی کامیاب» با اشاره به برگزاری جلسه استاندار فارس با وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در این جلسه چندساعته طرح‌های خوبی تصویب شد که نتایج آن به طور قطع در توسعه ورزش استان چشمگیر است. 

وی با بیان این‌که اشراف استاندار فارس بر تمامی پروژه‌های عمرانی ورزش استان باعث شد مصوبات این جلسه عملیاتی و اجرایی باشد افزود: تکمیل پروژه 6 هزار نفره شیراز تا هفته تربیت بدنی، تعیین تکلیف پیمانکار قدیم و تعیین پیمانکار جدید برای استخر سرپوشیده استهبان در اسرع وقت توسط شرکت ساخت و توسعه اماکن ورزشی با هدف اتمام عملیات اجرایی احداث این پروژه در 3 ماه آینده، اتمام پروژه ورزشگاه خشت تا هفته تربیت بدنی و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای احداث و تکمیل پروژه استادیوم 5 هزار نفره مرودشت از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

مدیر کل ورزش و جوانان فارس از تامین 50 درصد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه پیست دوچرخه‌سواری و دو و میدانی شیراز توسط استان و توافق برای برگزاری مناقصه ساخت این پروژه در ورزشگاه پارس شیراز به عنوان یکی دیگر از مصوبات مهم جلسه امروز استاندار با وزیر ورزش یاد کرد و افزود: تاکید رحیمی بر این است که ورزشگاه پارس هرچه سریع‌تر به یک دهکده ورزشی در شهر شیراز تبدیل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید