• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 10 مرداد 1398
کد مطلب : 69791
+
-

خطر نیمکت‌نشینی برای سیدجلال و کنعانی

کالدرون:‌ تیم هجومی من احتیاج به دفاع سرعتی دارد

خطر نیمکت‌نشینی برای سیدجلال و کنعانی

گابریل کالدرون حالا دیگر تیم کاملی را در اختیار دارد و به‌نظر می‌رسد با پیوستن مهاجم مالیایی به این تیم - البته درصورت موفقیت در تست پزشکی- کار سرخپوشان در نقل‌وانتقالات به پایان خواهد رسید. هرچند گفته می‌شود که شاید سرمربی سرخپوشان یک بازیکن خارجی دیگر را هم وارد لیست خود کند. کالدرون با وجود نداشتن بازی‌های تدارکاتی زیاد، تصمیم خود را برای انتخاب سیستم تیمش در فصل پیش رو گرفته و می‌خواهد با توجه به نفرات بسیار خوبی که در اختیار دارد تیمش را با ترکیبی کاملا هجومی و با سیستم 3-3-4 به‌میدان بفرستد. در شرایطی که به‌نظر می‌رسید تنها دغدغه این سرمربی در خط هافبک باشد و در بقیه پست‌ها نفرات ثابتی به میدان بروند، شنیده می‌شود که مربی آرژانتینی پرسپولیس در خط دفاع تنها برای استفاده از شجاع خلیل‌زاده به قطعیت رسیده و زوج این بازیکن در تیم هنوز مشخص نیست.
سرمربی آرژانتینی در خط دروازه روی بیرانوند حساب ویژه‌ای باز کرده و با اعلام اینکه دروازه‌بان اول تیمش بهترین دروازه‌بان آسیاست نشان داده که سنگربان سرخپوشان در این فصل بیرانوند خواهد بود. همچنین در خط هافبک به‌نظر می‌رسد که با توجه به ترافیک بسیار زیاد در این پست کالدرون لیگ را با کمال، نوراللهی و ترابی آغاز کند. در خط حمله هم با توجه به سیستم کالدرون احتمالا امیری، علیپور و مایگا به میدان خواهند رفت؛ مگر اینکه این مهاجم مالیایی آماده بازی کردن نباشد. اما به‌نظر می‌رسد اوضاع در خط دفاع اصلا آنطور که باید پیش نرفته است. با وجود عملکرد فوق‌العاده زوج سیدجلال و شجاع خلیل‌زاده در2 سال گذشته که منجر به 4قهرمانی برای سرخپوشان شد، به‌نظر می‌رسد کالدرون نظر دیگری درباره خط دفاعی داشته باشد.
سرمربی پرسپولیس اعتقاد دارد که با توجه به سیستم هجومی تیم باید مراقب ضدحملات نیز بود و به همین دلیل باید مدافعانی به میدان بروند که بتوانند علاوه بر نبردهای تک‌به‌تک و هوایی در نبردهای سرعتی هم موفق باشند. کالدرون در آخرین گفت‌وگوی خود به مدافعان پرسپولیس گفته: «من به مدافعی احتیاج دارم که سرعتی باشد و با مدافع ساکن به مشکل برمی‌خوریم.» نکته اینجاست که در بین مدافعان پرسپولیس بازیکنی مانند سیدجلال حسینی با توجه به سن و سالش بعید است بتواند پابه‌پای سایر مدافعان بدود و کنعانی هم آنقدرها سرعتی نیست. اگر این دو مدافع نتوانند خودشان را با تفکرات کالدرون هماهنگ کنند هیچ بعید نیست که محمد انصاری یا حتی نادری، زوج شجاع خلیل‌زاده را در خط دفاع تشکیل دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید