• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 25 بهمن 1396
کد مطلب : 6979
+
-

رهاورد یک امتیازی استقلال از دوحه

آبی‌پوشان با گل دقیقه88، شکست را با تساوی عوض کردند

ورزش
رهاورد یک امتیازی استقلال از دوحه

استقلال تهران در نخستین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، مقابل الریان به تساوی 2 - 2 رسید. آبی‌های پایتخت در این بازی که به قضاوت ریستانا دیلان پریرا، داور سریلانکایی در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار شد، در دقیقه هفتم با گل به‌خودی تاباتا به برتری زودهنگام دست پیدا کردند. ارسال زمینی سرور جپاروف پس از برخورد به بازیکن ملی‌پوش قطری، به درون دروازه رفت. با این حال، استقلال این برتری را در 10دقیقه از دست داد و میزبان با گل‌های دقایق 18 و 28 عبدالرزاق حمدالله و تاباتا توانست نتیجه بازی را برگرداند. آبی‌پوشان در دقیقه38 می‌توانستند به گل مساوی دست پیدا کنند، اما ضربه انصاری به تیر افقی دروازه برخورد کرد. 3دقیقه بعد هم ضربه شجاعیان با اختلاف اندکی از کنار دروازه عبور کرد.

استقلالی‌ها در نیمه دوم با یک تغییر به میدان آمدند. وینفرد شفر با افزودن مامه تیام، توان خط حمله خود را افزایش داد. بازی در نیمه دوم رنگ و بوی خشنی به‌خود گرفت و بازیکنان الریان نیز در این میان به اشکال گوناگون وقت بازی را تلف می‌کردند. هر چه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شدیم، استقلالی‌ها بر شدت حملات خود می‌افزودند. یکی از بهترین بخت‌های آنها برای زدن گل مساوی در نیمه دوم، ضربه تیام در دقیقه76 بود که از روی دروازه به خارج رفت.

در هشتاد و یکمین دقیقه از بازی، رودریگو تاباتا که در دقیقه13یک کارت زرد گرفته بود، با خطایی که انجام داد، کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد. پس از 10نفره‌شدن الریان، استقلال بر شدت حملات خود افزود و سرانجام در دقیقه88 با سانتر زیبای امید ابراهیمی و ضربه سر علی قربانی، بازی به تساوی کشیده شد. تلاش استقلال برای زدن گل برتری در ادامه کار نتیجه‌ای نداشت و بازی با همان نتیجه 2 - 2 به پایان رسید.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، مجید حسینی، پژمان منتظری (1+90 فرشید باقری)، وریا غفوری، امید نورافکن، روزبه چشمی (85 بهنام برزای)، امید ابراهیمی، سرور جپاروف، داریوش شجاعیان، جابر انصاری (46 مامه تیام) وعلی قربانی.

سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب الریان: عمر باری، احمد یاسر، علی سند، گونسالو ویه‌را، محمد علاءدین، کو - میونگ جین، سباستین سوریا (65 محسن متولی)، دانیل گوما، عبدالرزاق حمدالله، رودریگو تاباتا و احمد السید (90 محمد کاسولا).

سرمربی: مایکل لادروپ

این خبر را به اشتراک بگذارید