• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69695
+
-

استفاده از کارت سوخت اجباری می‌شود


وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه اجرای طرح استفاده از سوخت با استفاده از کارت، گفت: ۲۰مرداد استفاده از کارت سوخت آغاز می‌شود اما به‌دلیل ایجاد مشکلات احتمالی برای دارندگان خودرو مانند عدم‌ تهیه کارت سوخت یا هر مشکل دیگر به آنها فرصت‌ داده می‌شود ولی در نهایت استفاده از کارت سوخت اجباری خواهد شد.

بیژن زنگنه افزود: حدود ۷۰۰هزار کارت سوخت به در منازل شهروندان رفته است که به‌دلیل نبودن در خانه یا هر دلیل دیگر به ادارات پست برگشت خورده‌اند لذا خواهشمندیم افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند با مراجعه به ادارات پست کارت خود را دریافت کنند.

به‌گفته وی وزارت نفت روزانه ۵۰ هزار کارت سوخت جدید صادر می‌کند تا طرح استفاده از کارت سوخت تکمیل شود. به‌گزارش ایرنا، وزیر نفت با اشاره به‌تصویب کلیات طرح افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی در مجلس، گفت: در رابطه با پتروپالایشگاه‌ها صحبت و مقرر شد؛ آیین‌نامه اجرای این قانون با همکاری طرف‌های ذیربط تدوین و پس از تصویب در دولت، اجرایی شود.

او با اشاره به نشست مشترک کمیسیون انرژی مجلس، وزارت نفت و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار کرد: مهم‌ترین نکته این جلسه سه‌جانبه، پیام نمادین آن درخصوص عزم تمامی اجزای نظام برای همدلی و تکمیل ظرفیت‌های یکدیگر در شرایط ویژه فعلی برای مقابله با تحریم‌ها و عبور سربلندانه از این وضعیت بود.

خبر دیگر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم اعلام کرد: آن دسته از صاحبان وسایل نقلیه که براساس فراخوان قبلی، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با انجام دادن فرایند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد و یا مراجعه به پلیس+۱۰ ندارند و کارت هوشمند سوخت آنها براساس ثبت‌نام انجام شده قبلی، صادر و توسط شرکت پست به آنها تحویل خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید