• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69686
+
-

وقتی نان بالاشهر خوش‌پخت‌تر است

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه با انتقاد از کیفیت نان کرمانشاه گفت: کیفیت نانی که در نقاط مختلف شهر تولید و به مردم عرضه می‌شود، با توجه به سطح رفاه و فرهنگ هر منطقه متفاوت است. به گزارش ایسنا «عبدالرضا یاری» با اشاره به این‌که نان در کرمانشاه همچنان از نظر کیفیت مشکل دارد، اظهار کرد: اکنون مشکل اصلی تفاوت کیفیت نان در نقاط مختلف شهر است، به‌گونه‌ای که نان مناطق مرفه و به‌اصطلاح بالاشهر از کیفیت بهتری برخوردار است.

وی این اختلاف کیفیت نان را غیرقابل توجیه دانست و افزود: اختلاف کیفیت در شرایطی رخ می‌دهد که قیمت نان در همه نقاط یکسان است و آرد یکسانی هم در اختیار خبازی‌ها قرار می‌گیرد. رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده استان کرمانشاه بخش قابل توجهی از تفاوت کیفیت و پایین بودن آن را مربوط به خبازی‌های یارانه‌ای دانست و عنوان کرد: این‌که خبازی‌های یارانه‌ای نان را ارزان‌تر می‌فروشند به دلیل آرد ارزان‌تری است که در اختیار آنها قرار می‌گیرد و بنا نیست به بهانه ارزانی نان از کیفیت آن بکاهند.

یاری با بیان این‌که عامل اصلی پایین بودن کیفیت نان خود مردم هستند، ادامه داد: اگر مردم نان بی‌کیفیت را تحویل نگیرند، خبازی هم مجبور به افزایش کیفیت نان تولیدی خود خواهد شد. از سوی دیگر کمرنگ بودن نظارت‌ها نیز به این تخلف دامن می‌زند. رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه خاطرنشان کرد: گاهی کم‌فروشی در قالب کم کردن اندازه نان را نیز شاهد هستیم که مصداق بارز تخلف است.
 

یاری با بیان این‌که نانوایی‌ها اخیرا یک دوره افزایش قیمت داشتند، تاکید کرد: بعد از این دوره، گرانی‌های جدیدی در سطح بازار نداشتیم که خبازی‌ها هم بخواهند متناسب با آن قیمت نان خود را بالا ببرند یا از وزن نان به بهانه بالا رفتن هزینه‌ها بکاهند.رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه همچنین اضافه کردن هر چیزی مانند کنجد، سبوس و... به نان و اخذ مبلغ بیشتر به این بهانه را مصداق فروش اجباری و تخلف اعلام کرد. وی خواستار ورود جدی دستگاه‌های نظارتی به موضوع کیفیت و کمیت نان در خبازی‌های کرمانشاه شد تا بیش از این موجب نارضایتی شهروندان فراهم نشود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید