• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69667
+
-

دولت از موزه‌داری حمایت می‌کند

در استان یزد
دولت از موزه‌داری حمایت می‌کند

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: دولت از موزه‌داری و مشارکت بخش خصوصی برای ورود به این بخش و فعالیت در کنار برنامه‌های این سازمان در کشور حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا«محمدرضا کارگر» در بازدید از موزه مردم‌شناسی مهریز و گفت‌وگو با فرماندار و مسئولان فرهنگی این شهر افزود: حفظ و معرفی هویت ملی از عوامل مهم راه‌اندازی موزه است و زمینه برای همکاری با علاقه‌مندان فراهم است.
وی ادامه داد: موزه مهم‌ترین محیط‌های معرفی داشته‌های فرهنگی و ‌تاریخی است و باید با همکاری بخش خصوصی و حمایت‌های مادی و معنوی نسبت به گسترش آن اقدام کرد.

این مسئول اظهار کرد: موزه‌ها باید مراکز اصلی نشان دادن ظرفیت‌های گذشتگان و موجب تعالی مردم و جامعه باشند که برای تحقق آن به برنامه‌ریزی نیاز است.
کارگر بیان کرد: از سوی بخش خصوصی شاهد آمادگی برای همکاری در راه‌اندازی موزه‌های مختلف هستیم و این همکاری از سوی مسئولان در کشور وجود دارد.

همچنین فرماندار مهریز به اهمیت موزه‌داری و گسترش و رونق آن در منطقه اشاره کرد و گفت: وضعیت جغرافیایی این شهرستان به نحوی است که گردشگران زیادی از موزه بازدید می‌کنند.
«رضا زارع‌زاده‌مهریزی» افزود: حمایت‌ها و اختصاص بودجه‌های ملی برای تقویت موزه مردم‌شناسایی مهریز و معرفی ظرفیت‌های منطقه یک ضرورت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید