• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69488
+
-

دانش‌نامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان در ۱۱۰ عنوان منتشر می‌شود

رئیس حوزه هنری کردستان می‌گوید: دانش‌نامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان در ۱۱۰ عنوان منتشر خواهد شد و تاکنون 4 عنوان از آن به چاپ رسیده است. به گزارش ایرنا «امین مرادی» افزود: حوزه هنری برخلاف بسیاری از دستگاه‌ها تولیدمحور بوده و تهیه این دانش‌نامه در همین راستا و با هدف توسعه فرهنگی کردستان است. 
وی با بیان این‌که ایده تهیه این دانش‌نامه در کشور از استان گیلان شروع شد، اضافه کرد: بعد از گیلان این کار در کردستان و همدان نیز در حال مطالعه است که هدف از تولید این دانش‌نامه، تلاش برای گردآوری داده‌ها و اطلاعات مربوط به داشته‌های فرهنگی و هنری استان‌هاست.

رئیس شورای علمی دانش‌نامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان، شناسایی و تحلیل میراث فرهنگی و هنری با رویکرد دانش‌محور و نشان دادن ظرفیت‌ها و استعدادهای فرهنگی استان در راستای توسعه همه‌جانبه را از اهداف تهیه و انتشار این دانش‌نامه اعلام کرد. مرادی تاکید کرد: دانش‌نامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان، کار تحقیقی و پژوهشی، بنیادی، تحلیلی و توصیفی ارزشمندی است که داشته‌های فرهنگی را به نسل آینده در قالب مجلدات به مخاطبان و جوانان ارائه می‌دهد.

وی با بیان این‌که علاقه‌مندان و افراد توانمند در هر نقطه از ایران و جهان می‌توانند در تهیه این دانش‌نامه حوزه هنری را یاری دهند، افزود: باید پذیرفت که فرهنگ در درازمدت از اقتصاد مهم‌تر است، بنابراین ایجاد چنین دانش‌نامه‌ای کاری مهم برای توسعه استان است. این مسئول با بیان این‌که حوزه هنری با کمترین هزینه کارهای خوب، تاثیرگذار و جریان‌ساز انجام می‌دهد، یادآور شد: اعتبارات این حوزه صرف تولید در بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی می‌شود. 

عضو شورای علمی دانش‌نامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان نیز گفت: این دانش‌نامه بر اساس آخرین روش‌های علمی و پژوهشی پیش می‌رود و توانستیم چند جلد دانش‌نامه را آماده چاپ کنیم.«جمال احمدی» یادآور شد: روش نوشتن این دانش‌نامه کاملا علمی است و احساسات در آن جای ندارد، ضمن این‌که مجلدها با اختصار و هر جلد در نهایت ۱۵۰ تا ۱۸۰ صفحه خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید