• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69446
+
-

صنعت سنگ در قم مدرن می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برای به‌روز کردن ماشین‌آلات در کارخانه‌های سنگ‌بری استان تلاش می‌کنیم. به گزارش فارس، «محمود سیجانی» در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان با اشاره به صنعت سنگ استان قم اظهار کرد: 270 واحد سنگ‌بری در قم داریم که این صنعت کمترین نیاز به آب را دارد و واحدهای سنگ‌بری جزو واحدهای آلاینده به شمار نمی‌روند و ضایعات واحدهای سنگ‌بری ارزشمند است. 

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد خوشه سنگ در قم هستیم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بحث شعاع 120 کیلومتری تهران مانع از سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از استان قم شده است، در حالی که در نزدیکی شهر تهران شاهد ادامه سرمایه‌گذاری هستیم.


ظرفیت استفاده از اوراق تسویه 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت اوراق تسویه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان و شرکت‌های دولتی می‌توانند مطالبات پیمانکاران را با اوراق تسویه پرداخت کنند. چراکه این اوراق برای تسویه بدهی‌های بانکی و مالیاتی پیمانکاران است. «محمود نوربخش» اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قم باید برای استفاده از ردیف‌های متفرقه در بودجه سال جاری کشور تلاش کنند.


پیگیری تخصیص اعتبار 

استاندار قم نیز در این جلسه با تأکید برلزوم تأمین منابع مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای این استان گفت: این طرح‌ها نیازمند پیگیری تخصیص اعتبارات ملی هستند. «بهرام سرمست» اضافه کرد: مدیریت استان از ظرفیت نمایندگان مجلس برای پیگیری اعتبارات ملی دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌کند. وی با اشاره به طرح‌هایی که در جلسه‌های ستادی در دستور جلسه قرار می‌گیرند افزود: از مدیران اجرایی پذیرفته نیست که طرح‌ها را پیش از بررسی در جلسه‌های کارشناسی در جلسه ستاد مطرح کنند و با چنین مواردی به صورت جدی برخورد خواهد شد. 

استاندار قم بیان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند و پیش از جلسه‌های ستادی به اجماع نظر برسند. وی پیگیری‌های مدیران برای اجرای طرح‌های عمرانی را مطلوب ارزیابی کرد وگفت: باید مدیران با ارائه گزارش وضعیت پیشرفت طرح‌ها در جلسه‌ها از وزارتخانه‌های متبوع برای جذب اعتبارات لازم استفاده کنند. 

سرمست با اشاره به وضعیت چاه‌های غیرمجاز استان قم و نیز مسأله برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز افزود: باید این مسأله در کمیته‌ای به ریاست فرماندار قم بررسی و تعیین تکلیف شود.
در این جلسه 3 طرح از 8 طرح پیشنهادی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان قم به تصویب اعضا رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید