• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69431
+
-

همکاری‌های صنعتی و آبی اتریش و سمنان

سفیر اتریش در سمنان: حمل‌و‌نقل، ساخت قطعات خودرو و مدیریت بهینه منابع آبی از بخش‌های مورد علاقه ایران و اتریش برای توسعه همکاری‌هاست

خبر
همکاری‌های صنعتی و آبی اتریش و سمنان

سفیر اتریش در ایران از آمادگی کشور متبوعش برای فعالیت در حوزه مدیریت آب  و صنعت در استان سمنان خبر داد. به گزارش ایسنا، «اشتفان شولتس» در سفر به استان سمنان در دیدار با استاندار ضمن قدردانی از استقبال مسئولان و میهمان‌نوازی مردم استان سمنان، با اشاره به معضل کم‌آبی در استان سمنان افزود: با توجه به کمبود منابع آبی استان سمنان، همکاری دوجانبه‌ای با هدف پوشش همه شاخه‌های حوزه مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار دارد.  

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات مطلوبی توسط کشور اتریش در ایران در حوزه آب انجام شده و امیدواریم مردم استان سمنان نیز از این ظرفیت و فرصت به خوبی بهره‌مند شوند. سفیر اتریش بیان کرد: حمل‌و‌نقل و ساخت قطعات خودرو از بخش‌های مورد علاقه ایران و اتریش برای توسعه همکاری‌هاست و استان سمنان نیز در این 2 بخش از ظرفیت خوبی برخوردار است. وی هدف اصلی از سفر به استان سمنان را بحث و بررسی در مورد چند حوزه مورد علاقه طرفین برشمرد و اظهار امیدواری کرد: بر اساس یک برنامه راهبردی و تمرکز روی حوزه‌های مورد علاقه دو طرف، فعالیت‌های مشترک بیشتری مورد توجه قرار گیرد. 

 سفیر اتریش با بیان این‌که همکاری بسیار خوبی میان دانشگاه سمنان و دانشگاه لئوبن اتریش در زمینه تحقیقات مشترک حمل‌و‌نقل و ساخت قطعات خودرو با موضوع اصطکاک قطعات آلومینیومی خودرو شکل گرفته است گفت: امیدواریم این تحقیقات دانشگاهی بتواند در فرایند تولید خودرو و توسعه همکاری‌های دوطرف موثر واقع شود. شولتس از آمادگی اتریشی‌ها برای فعالیت در حوزه انرژی خورشیدی خبر داد و افزود: اتریش توسط 2 شرکت بزرگ دانش‌محور خود توانسته 2 نیروگاه بزرگ خورشیدی را در کشور ایران به بهره‌برداری برساند که باتوجه به ظرفیت‌های استان سمنان امیدواریم این موضوع در این استان نیز محقق شود. 

وی همچنین گفت: اتریش به‌عنوان مبتکر هفته فیلم اروپایی در ایران و شهرهای این کشور، آمادگی دارد تا هفته هنری فیلم را در سمنان برگزار کند. همچنین ارکستر سمفونیک مشترک ایران و اتریش با ۱۲۰ هنرمند در عرصه موسیقی آمادگی دارد تا در صورت تمایل، این برنامه بزرگ هنری را در استان سمنان نیز اجرا کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید