• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69403
+
-

مهلت 2هفته‌ای مالیاتی به پزشکان

خبر
مهلت 2هفته‌ای مالیاتی به پزشکان


مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا 23 مردادماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی یا کارتخوان بانکی ثبت‌نام کنند.

به گزارش همشهری، علی رستم‌پور تأکید کرد همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها در وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی صادر می‌شود، مکلفند نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال 1398 اقدام کنند. او اعلام کرد: مودیان می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل یا برای رفع ابهام با سامانه پاسخگویی سازمان امور مالیاتی به شماره 1526 تماس بگیرند.

پیش از این، مجلس برای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را به استفاده از پایانه فروشگاهی یا دستگاه کارتخوان بانکی ملزم کرده بود. طبق مصوبه مجلس مراکز درمانی هم به پرداخت ۱۰درصد دستمزد پزشکان به‌حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی‌الحساب مالیات ملزم شده‌اند.

حیدر علی‌عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در توضیح مصوبه اخیر مجلس برای اخذ مالیات از پزشکان تأکید کرد: برای اخذ مالیات، به‌حساب افراد مراجعه نمی‌شود، اما متأسفانه برخی پزشکان تراکنش‌های دستگاه کارتخوان را در محاسبه مالیات بر درآمد تأثیرگذار می‌دانند، درصورتی که محاسبه مالیات بر درآمد پزشکان، تنها براساس اظهارنامه مالیاتی‌ تعیین می‌شود، اما اگر اظهارنامه مالیاتی افراد با حساب بانکی آنها همخوانی نداشته باشد و تراکنش‌های مالی آنها از حد معینی عبور کند که به‌عنوان مثال سال گذشته 5میلیارد تومان بوده، موظف به پرداخت مالیات می‌شوند، در غیراین صورت مالیات پزشکانی که حسابشان با تعداد تراکنش معمول تشخیص داده شود، متکی به اظهارنامه خودشان تعیین خواهد شد.

سقف معافیت مالیاتی پزشکان؛ مثل همه
به‌تازگی شایعه‌ای منتشر شده بود که از معافیت مالیاتی ۳۳۰ میلیون تومانی پزشکان حکایت داشت اما حیدر علی عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن رد این موضوع تأکید کرد: طبق مصوبه مجلس حقوق‌های تا سقف 2 میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سالانه ۳۳ میلیون تومان در سال ۹۸ از پرداخت مالیات معاف هستند که پزشکان نیز شامل آن می‌شوند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید