• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69383
+
-

طرحی برای حفظ کرامت آسیب‌دیدگان اجتماعی


سخنگوی کمیسیون مشترک برای بررسی نهایی طرح حفظ کرامت آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: بررسی‌های اولیه طرح حفظ کرامت آسیب‌دیدگان اجتماعی انجام شده اما برخی از موارد این طرح، نیاز به پختگی بیشتری دارد.
عباسعلی پوربافرانی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون مشترک برای بررسی نهایی طرح حفظ کرامت آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: با توجه به اینکه در حوزه آسیب‌دیدگان اجتماعی به‌ویژه کودکان خیابانی، ولگردها، معتادان متجاهر، کودکان زباله‌گرد و بسیاری از این موارد با شرایطی مواجه هستیم که در شأن کشور و شهرهای بزرگ نیست که به این شکل باشد، لذا تعدادی از نمایندگان طرحی را به عنوان طرح حفظ کرامت آسیب‌دیدگان اجتماعی با هدف ساماندهی، جهت‌دهی و حمایت از این افراد امضا کردند. نماینده مردم نائین در مجلس افزود: زمانی که این طرح ارائه شد، نیازمند تشکیل یک کمیسیون مشترک بود و این کمیسیون مشترک به نام طرح حفظ کرامت آسیب‌دیدگان اجتماعی تشکیل شد و اولین جلسه قبلا برای انتخاب اعضای هیات‌رئیسه تشکیل شده بود و جلسه دوم نیز برای دستور کار تشکیل شد و سومین جلسه در کمیسیون اجتماعی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، سایر اعضای کمیسیون و مسئولان ارگان‌های ذیربط تشکیل شد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بررسی‌های اولیه انجام شد؛ البته یک‌سری مواردی در طرح وجود دارد که نیاز به پختگی بیشتری دارد؛ به عنوان مثال مجتمع‌هایی که زیر نظر فرمانداری قرار است تشکیل شود نیاز به بررسی بیشتری دارد؛ یعنی در حوزه‌ای که یک‌سری از وظایف با برخی از نهادها همپوشانی دارد، باید بررسی بیشتری شود.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال ساماندهی بیشتر هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها، سازمان بهزیستی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان‌های حمایتی و کمیته امداد متولی هستند و باید نوع حرکت و فعالیت آنها ساماندهی و جهت‌دهی شود تا اقدام خوبی صورت گیرد. از طرف دیگر این اقدام، هدفمند باشد؛ نه اینکه همه منتظر باشند تا دیگران کاری را انجام دهند و عملا هیچ کاری انجام نشود.  سخنگوی کمیسیون مشترک برای بررسی نهایی طرح حفظ کرامت آسیب‌دیدگان اجتماعی خاطرنشان کرد: این کمیته می‌تواند این ساماندهی و جهت‌دهی را ایجاد کند تا مسیری طی شود تا بتوانیم کرامت این عزیزان را حفظ کرده و به جایگاهی که لازم است، هدایت شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید