• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69372
+
-

205 میلیارد تومان؛ رقم کمک‌های مردمی به سیل‌‌زدگان


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مورد آخرین آمار دریافت کمک‌های مردمی، گفت: تا این لحظه مبلغ ۲۰۵ میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل‌زدگان به جمعیت هلال‌احمر سپرده شده و این رقم نزدیک به 3 برابر میزان کمک مردمی در زلزله کرمانشاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، محمد نصیری با اشاره به وضعیت استان‌های سیل‌زده، گفت: از دوم فروردین که سیل از مازندران و گلستان آغاز شد و سپس استان‌های دیگر را درگیر کرد، تا امروز در ۱۴ استان توزیع اقلام مورد نیاز حادثه‌دیدگان انجام شده که عمده اقدامات در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان بود اما در استان‌های دیگر هم سیل خساراتی را به بار آورد و منازلی را تخریب کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با تشریح آمار و ارقام مربوط به کمک‌های مردمی اظهار کرد: بخشی از افزایش کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان را مدیون ورزشکاران و هنرمندان و گام‌هایی هستیم که در طول ماه‌های بعد از سیل برداشتند. این اقدامات شامل حضور در مراسم‌ها و همین‌طور فعالیت از طریق صفحه‌های مجازی افراد بود. برخی از هنرمندان و ورزشکاران هم اقلامی را اهدا کردند که برای کمک به سیل‌زدگان به فروش برسد و برخی از تیم‌های ورزشی هم بازی‌های خیریه برگزار کردند. تمام این اقدامات منجر به افزایش سرمایه اجتماعی هلال‌احمر شد و در مشارکت‌های اجتماعی اتفاقات مهمی را رقم زد. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: از روزهای ابتدایی وقوع سیل در روز دوم فروردین ۲هزار پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پایگاه‌های جاده‌ای و شهری مستقر و بسیاری از چهره‌ها هم در این پایگاه‌ها حاضر شدند تا تبلیغی برای حضور مردم باشد. نصیری در مورد میزان کمک‌های غیر نقدی نیز گفت: معادل ریالی کمک‌های غیرنقدی ۱۵۲ میلیارد تومان بود و ۱۲۷ هزار و ۳۹۰ تن حجم محموله‌هایی بود که از مردم دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه از میان کمک‌های نقدی مردمی تاکنون مبلغ ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این مبلغ صرف خریداری ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی شده و اعلام هم می‌کنیم تا آخرین نفری که در سیل لوازم زندگی خود را از دست داده این اقلام را دریافت خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید