• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69306
+
-

منجیان غریق گیلانی 110 نفر را نجات دادند

اخبار شمال
منجیان غریق گیلانی 110 نفر را نجات دادند

منجیان غریق استان موفق شدند در مدت ۳۴ روز ۱۱۰ نفر را از غرق‌شدگی نجات بدهند.به گزارش ایرنا، سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان در این‌باره اظهارکرد: این آمار مربوط به 20 خرداد تا ۲۳ تیر است.«مهرداد مهرگان» افزود: خوشبختانه تعداد نجات‌یافتگان توسط منجیان غریق بیشتر از تعداد غرق‌شدگان است.

وی به تعداد غرق‌شدگان نیز در این مدت اشاره و بیان کرد: متاسفانه در این مدت ۱۴ نفر از هموطنان ما غرق شدند که تمامی آنان در خارج از طرح‌های سالم‌سازی یا پس از اتمام کار منجیان غریق وارد آب شده بودند.مهرگان ادامه داد: منجیان غریق از 8 صبح تا 8 شب علاوه بر حضور در طرح‌های سالم‌سازی دریا، در نقاط خطرآفرین شناسایی شده نیز حضور دارند. امیدواریم هموطنان به توصیه‌های آنان گوش دهند تا دچار حادثه نشوند.

این مسئول به تعداد منجیان در گیلان نیز اشاره و بیان کرد:3350 منجی غریق در استان دارای کارت هستند که از این تعداد نزدیک به هزار نفر در طرح‌های سالم‌سازی، نقاط حادثه‌خیز و استخرها فعالیت دارند.مهرگان افزود: در طول سواحل گیلان ۴۴ طرح سالم‌سازی وجود دارد. توصیه ما این است مسافران و هموطنان از این طرح‌ها برای شنا کردن استفاده کنند.

وی یادآور شد: ۲۸۰ نقطه خطرآفرین در سواحل دریای خزر گیلان شناسایی شده و از تمامی مسافران و هموطنان درخواست می‌کنیم از شنا در این مناطق که مشخص شده، خودداری کنند.سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان اظهار کرد: توجه به وضعیت حقوق و بیمه منجیان غریق می‌تواند در ایجاد انگیزه و همچنین کارایی این قشر زحمتکش تاثیر زیادی دارد.مهرگان گفت: باید در طرح‌های سالم‌سازی از منجیان غریقی که مورد تایید هیات و آموزش‌دیده هستند، استفاده کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید