• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69214
+
-

رفع مشکلات کمالشهر با کمک «خوارزمی»

تفاهم‌نامه‌ای جامع بین دانشگاه و شهرداری کمالشهر به منظور انجام پروژه‌های مشترک و همکاری‌های متقابل منعقد می‌شود

دانشگاه
رفع مشکلات کمالشهر با کمک «خوارزمی»

نشست بررسی همکاری‌های متقابل دانشگاه خوارزمی و شهرداری کمالشهر با حضور رئیس دانشگاه خوارزمی، معاونین و مدیران ارشد دانشگاه با شهردار کمالشهر، رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کمالشهر در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه خوارزمی در این نشست ضمن معرفی دانشگاه و فضای همکاری‌های متقابل بین دانشگاه و مجموعه شهرداری کمالشهر، این‌گونه همکاری‌ها را موجب توسعه و پیشرفت منطقه خواند و تمام ظرفیت دانشگاه را در خدمت رشد و پیشرفت منطقه مهیا دانست.

«عزیزاله حبیبی» با بیان خدمات علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی که دانشگاه می‌تواند ارائه کند، به مشکلاتی که دانشگاه در مسیر رفت و آمد دانشگاهیان به سمت تهران و بالعکس دارند اشاره کرد و خواهان پیگیری مجدانه مسئولان استان در راه‌اندازی ایستگاه مترو دانشگاه خوارزمی که می‌تواند هم به دانشگاهیان و هم به مردم منطقه کمالشهر کمک شایانی کند، شد.
وی ادامه داد: ما برای حمایت از پژوهش‌ها و رساله‌های کاربردی، تمهیداتی همچون محاسبه یک مقاله به‌ازای انجام پژوهش و رساله کاربردی اندیشیده‌ایم و پیشنهاد می‌شود در راستای توسعه کمالشهر سمیناری علمی در منطقه با استفاده از نظرات دانشگاهیان و خبرگان اجرایی برگزار شود.

شهردار کمالشهر هم ضمن معرفی این شهر به عنوان سومین شهر پرجمعیت در شهرستان کرج و دومین شهر تاثیرگذار در منطقه با داشتن ۴۰۰ کارخانه صنعتی و فضایی مهاجرنشین، حضور دانشگاه در کنار دستگاه‌های اجرایی را لازم و ضروری دانست و این حرکت را گامی در راستای عملیاتی شدن دانشگاه‌ها و علمی شدن شهرداری‌ها دانست.
«مهدی ناصری» از ظرفیت‌های موجود در شهرداری کمالشهر برای حمایت‌های مادی و معنوی از رساله‌های مقطع دکتری و ارشد با قابلیت حل مسائل و مشکلات منطقه کمالشهر در ضمن اجرایی بودن آنها گفت و از اولویت موضوع اقتصاد شهری در پروژه‌های شهرداری کمالشهر و لزوم استفاده از توانمندی دانشگاه خوارزمی به عنوان دانشگاه جامع و مادر در البرز و هم‌مرز با منطقه کمالشهر یاد کرد.

وی گفت: دانشگاه خوارزمی و شهرداری کمالشهر با انجام پروژه‌های مشترک و همکاری‌های متقابل می‌توانند چهره منطقه را به یک چهره علمی و فناورانه تبدیل کنند.
در ادامه رئیس شورای شهرستان کرج ضمن اعلام جمعیت حدود ۱۷۰ هزار نفری در کمالشهر، این شهر را پنجاه و ششمین شهر پرجمعیت کشور و جزو نوادر شهرهایی که دارای ۲۲ سازمان و نهاد اداری و شهری است نام برد و به آمار ترافیکی بالا و مهاجرت‌پذیری بسیار گسترده اشاره کرد.
«قهرمان پوران» برنامه‌هایی را که دانشگاه در راستای همکاری با شهرداری کمالشهر ارائه کرده است دارای قابلیتی بالا و لزوم ارائه برای دیگر شهرهای اطراف دانست.
در پایان مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای جامع بین دانشگاه و شهرداری کمالشهر منعقد شود و یک تیم مشترک برای اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه همکاری‌های خود را به صورت عملیاتی آغاز کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :