• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69192
+
-

دستگیری 3صیاد متخلف در سقز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: 3 صیاد متخلف با ۷۶ قطعه ماهی صید شده در رودخانه های سرشیو توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شدند. به گزارش ایرنا «بهزاد شریفی» اظهار کرد: ماموران یگان محیط زیست در حین گشت و کنترل در اطراف رودخانه های سقز ۷۶ قطعه ماهی و 3 رشته تور ماهیگیری نیز از این صیادان متخلف کشف و ضبط کردند. وی با بیان این‌که هفته ای یک بار گشت و کنترل را در سطح شهرستان انجام می دهیم، افزود: از اول امسال 3 پرونده صید غیر مجاز برای صید ۳۰ قطعه ماهی تشکیل شده و پرونده این متخلفین برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

شریفی با اشاره به این‌که اکنون فصل صید ماهی نیست و با افرادی که صید غیر مجاز می‌کنند حتما برخورد خواهیم کرد، یادآور شد: در صورت مشاهده صید غیر مجاز ماهی متخلفین به ازای هر قطعه ماهی به پرداخت ۵۰ هزار ریال جریمه محکوم می‌شوند. وی اضافه کرد: صیادان متخلف برای صید ماهی از موتور برق و کلر استفاده می‌کنند که این اقدام یک جنایت واقعی است چون اگر ماهی ها تلف نشوند حتما عقیم خواهند شد.

رئیس اداره محیط زیست سقز به شهروندان سقزی توصیه کرد در فصل غیر مجاز صید ماهی از صید کردن ماهی به صورت تور و با موتور برق و کلر پرهیز کنند و در صورت مشاهده این متخلفین به گشت و نیروهای اداره محیط زیست سقز گزارش دهند تا اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید