• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69103
+
-

کلاهبرداری8میلیاردی از حساب ۲ هزار شرط‌بند


اعضای باند کلاهبرداری که با ایجاد سایت‌های شرط‌بندی8میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند، با تلاش مأموران پلیس فتای البرز دستگیر شدند. به گزارش همشهری، متهمان که 2مرد و یک زن هستند، با همدستی فردی در خارج از کشور و راه‌اندازی سایت‌‌های شرط‌بندی، اطلاعات حساب طعمه‌هایشان را هک کرده و به راحتی موجودی آنها را خالی می‌کردند. شگرد اعضای باند اینگونه بود که ابتدا در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی اقدام به تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی می‌کردند. سپس برای کسانی که عضو این سایت‌ها می‌شدند لینکی از طریق ایمیل ارسال می‌کردند و از عضو جدید می‌خواستند که مشخصات خود را وارد و مبلغ مورد نظر را واریز کند. به این ترتیب اعضای تازه‌وارد غافل از اینکه این لینک، یک لینک جعلی است، مشخصات و اطلاعات حسابش را وارد می‌کرد و به این ترتیب این اطلاعات و مشخصات در اختیار کلاهبرداران قرار می‌گرفت. اعضای باند کلاهبرداری حتی از کاربران می‌خواستند که دوستان خود را نیز در سایت عضو کنند و به این ترتیب در مدت کوتاهی افراد زیادی عضو سایت شرط‌بندی شده و اطلاعات حسابشان را به راحتی در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دادند.
متهمان پس از به‌دست آوردن اطلاعات حساب طعمه‌هایشان، مرحله‌ دوم نقشه‌شان را عملی می‌کردند. آنها اقدام به خرید یا اجاره کارت عابربانک افراد مختلف می‌کردند تا پول‌هایی را که از حساب طعمه‌هایشان سرقت می‌کردند به این کارت‌ها واریز کرده و سپس بتوانند آنها را برداشت کنند. همچنین بخشی از پول‌ها به‌حساب سایت شرط‌بندی واریز می‌شد تا از این طریق ردگیری آنها مشکل شود.
کارآگاهان پلیس فتای استان البرز در پی شکایت فردی که می‌گفت یک میلیون و 500هزار تومان از حسابش به‌صورت اینترنتی سرقت شده است، راز این باند کلاهبرداری را فاش کردند و در تحقیقات انجام شده به یک حساب بانکی رسیدند که در یک روز گردش مالی 600میلیون تومانی با 5هزار تراکنش بانکی داشت. این حساب به نام یک زن بود که دستور مسدود شدن آن صادر شد و چند روز بعد، مأموران باخبر شدند که مردی برای رفع انسداد حساب به بانک مراجعه کرده است که وی دستگیر و مشخص شد که یکی از اعضای باند کلاهبرداری است. در ادامه مأموران حساب دیگری را شناسایی کردند که کلاهبرداران پول‌های دزدی را به آن واریز می‌کردند و این حساب نیز پیگیری شد و در نهایت مأموران به مردی جوان رسیدند که از اعضای باند بود و 50کارت عابربانک متعلق به افراد مختلف از وی کشف شد که او از آنها برای پولشویی استفاده می‌کردند.
مأموران همچنین با دستگیری زن جوانی که گردش مالی یک روزه او 600میلیون تومان بود، سومین عضو این باند را نیز به دام انداختند و معلوم شد که اعضای این باند با این شگرد 8میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند. به گفته سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز، دستگیر‌شدگان با تهیه کارت‌های بانکی برای سایت‌های شرط‌بندی و پولشویی تاکنون از ۲هزار نفر درسراسر کشور کلاهبرداری کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید