• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69093
+
-

کاهش آلایندگی صنایع با گازرسانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: آلایندگی در حوزه صنعت استان اهمیت زیادی دارد و با تحقق گازرسانی به این حوزه می‌توان شاخص‌های زیست‌محیطی آن را به وضعیت مطلوب رساند.
به گزارش مهر، «محسن صادقیان» در دیدار با مدیرعامل، معاونین، مدیران و رئیس‌های ستادی شرکت گاز استان یزد، ضمن تقدیر از فعالیت‌های این شرکت در سال‌های اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه روند گاز‌رسانی در استان یزد با سرعت خوبی همراه بوده و گزارش‌های عملکرد ارائه شده در گازرسانی ۱۰۰ درصد به شهرها و ۹۵ درصد روستاهای استان نشانگر موفقیت این شرکت در استان است.

وی در این دیدار، ضمن تشریح سیاست‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، در خصوص برپایی جلسات مداوم و هم‌اندیشی با دستگاه‌های اجرایی این حوزه در استان در سال جاری گفت: متاسفانه یکی از مشکلات امروز در جامعه مدیریتی استان عدم جانشین‌پروری و نبود کارآیی و اثربخشی در بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی افزود: امروز، دلایل مختلف، از عدم جذب نیروی‌های توانمند و بی‌توجهی به نیازهای مالی و معنوی کارکنان تا بی‌تفاوتی و سرخوردگی و نبود وجدان کاری در کارمندان، باعث ایجاد شرایط نامناسب خدمت‌رسانی به مردم و عدم پویایی و تحرک در فعالیت‌ها و انجام وظایف برخی از دستگاه‌ها شده است. چون دولت نمی‌تواند نیازهای زیرمجموعه خود را ه بخش خصوصی برطرف کند، نیروهای کارآمد و توانمند به کار در بخش‌های خصوصی تمایل دارند.

صادقیان با اشاره به توجه مدیران به زیرمجموعه‌های اداری و تلاش در جهت توانمند‌سازی و ارتقای کارکنان خود در پست‌های معاونت با در نظر گرفتن شایسته‌سالاری بیان کرد: امروز در دستگاه‌های دولتی همچون شرکت گاز شاهد حضور نیروهای توانمند خوبی هستیم که باید با برنامه‌‌ریزی - ضمن هدایت، مراقبت و توجه به آنها - در سال‌های بعد، از آنها به عنوان سرمایه‌های باتجربه، با دادن پست‌های مدیریتی، در استان و کشور استفاده کنیم.

این مسئول با تاکید بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی مدیران استان با دستگاه‌های ستادی حداقل 2 بار در سال گفت: با توجه به اهداف حکمرانی خوبی که مدنظر استاندار است، ما باید در زمینه‌های مشارکت، شفافیت و پاسخگویی به همراه اثربخشی و کارآمدی و حاکمیت قانون برنامه‌‌ریزی و تلاش کنیم.

وی با تصریح مشارکت دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی در جهت توسعه پایدار ادامه داد: وظیفه ما به عنوان مستخدم دولت خدمت‌رسانی به مردم است و برای موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند مشارکت آنها هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از مدیران حوزه عمرانی استان درخواست کرد ضمن شفافیت در فعالیت‌ها و وظایف خود، در پاسخگویی مناسب به مردم اهتمام بیشتری داشته باشند و کارآمدی و اثربخشی در تصمیم‌گیری‌ها و عملکردها دیده شود.

صادقیان گفت: در کارگروه زیربنایی قصد داریم با حرکت به سمت الکترونیکی کردن کارها، حضور ارباب‌رجوع را در ادارات دولتی و بوروکراسی اداری را کاهش دهیم تا در کمترین زمان تصمیمات اثرگذار و کارآمد گرفته شود.

وی تاکید کرد: بارها از مدیران خواسته‌ام به پیاده‌سازی این سیستم کمک کنند و بدون سرگردان کردن و اتلاف وقت و زمان ارباب‌رجوع، در اولین مراجعه به درخواست او پاسخ «نه» یا «آری» بدهند. این بسیار مناسب‌تر است تا این‌که ارباب‌رجوع پس از ۶ یا ۷ ماه دوندگی در ادارات از کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها پاسخ منفی دریافت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد شرکت گاز را پایه و اساس و زیرساخت استان در زمینه رفاه اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و محیط ‌زیست دانست و ادامه داد: امروز در زمینه مباحث محیط زیستی صنعت باید حمایت‌های لازم را برای گازرسانی به صنایع استان به عمل بیاوریم و مشکلات موجود را در این راستا برطرف و ارائه این خدمت را تسریع کنیم.

صادقیان در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع گفت: امروز آلایندگی صنعت برای ما بسیار مهم است. حتی می‌توانیم بگوییم که اهمیت آن از موضوع آب صنایع مهم‌تر است. با تحقق گاز‌رسانی به صنایع می‌توانیم شاخص زیست‌محیطی را به وضعیت مطلوب برسانیم و در زمینه بهداشت و سلامت در استان و کاهش بیماری‌ها و آسیب‌های عمومی نیز موفق باشیم.

وی با بررسی مباحث مربوط به مدیریت یکپارچه شهری در بستر GIS بیان کرد: خوشبختانه دستگاه‌های دولتی دارای زیرساخت‌های مناسبی در زمینه بانک‌های اطلاعاتی به خصوص GIS هستند، ولی همه به صورت جزیره‌ای و جداگانه در دستگاه‌ها عمل می‌کنند. در رأس مدیریت یکپارچه شهری و همچنین مدیریت بحران می‌توانیم با محوریت مدیریت بحران استان و شهرداری در جهت یکپارچگی‌سازی آنها تلاش کنیم.


گاز یکی از حوزه‌های دارای اولویت در توسعه استان است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‎‌های شرکت گاز استان گفت: یکی از حوزه‌های دارای اولویت در توسعه استان گاز است که در طول سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در جهت رشد آن صورت گرفته است.
«محمود شاکری شمسی» با اشاره به فرصت استفاده از گاز به عنوان یک نعمت ابراز امیدواری کرد که با همکاری شرکت گاز و اداره کل مدیریت بحران استان شرایطی فراهم شود که در صورت بروز بحران‌، مشکلی در شهرها و روستاهای استان پیش نیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید