• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69080
+
-

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در یزد آغاز به کار کرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به آغاز به کار طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در استان گفت: شبکه شهرهای خلاق فرصتی مناسب برای بازشناسی اعماق فرهنگی و هویتی شهرهاست.
به گزارش ایسنا «مجید جوادیان‌زاده» در نخستین نشست کارگروه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر یزد بیان کرد: قرار گرفتن در زمره‌ استان‌های پیشرو کشور از اهداف استان در طرح‌های ملی بوده که یکی از این طرح‌ها شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر می‌توانیم از طریق بسیج تمامی امکانات در شهرستان‌ها و همگرایی در دستگاه‌های فرهنگی به نوعی محوریت فرهنگی با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کنیم.
جوادیان زاده تصریح کرد: این طرح می‌تواند موضوع کاری مشترک برای تمام دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان باشد و از این طریق ظرفیت‌های شهری مختلف معرفی شود. به گفته‌ این مسئول، رسانه‌ها در این طرح می‌توانند نقشی اثرگذار داشته و برای معرفی ابعاد مختلف آن و همچنین ظرفیت‌های شهرستان‌ها حرکت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: فرهنگ بسیار پیچیده است که باید ابعاد مختلف آن را نهادهای مختلف، سازمان‌های غیر دولتی فرهنگی، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار داده و معرفی کنند.

وی بیان کرد: هر شهر باید براساس فرهنگ و هنر بازسازی و بازخوانی شود، یعنی ما باید در هر گوشه شهر دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشیم و آن را بین مسئولان هم ایجاد کنیم. جوادیان زاده گفت: جهانی شدن یکی از مهم‌ترین فرایندهایی است که در بعدهای همانندسازی و تشخص و تمایز در زمینه هویت ملی و محلی شکل می‌گیرد.


 جشنواره ملی فیلم کوتاه یزد برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه یزد (ساباط) هم خبر داد. جوادیان زاده اظهار کرد: این جشنواره با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان با عنوان ساباط برگزار می‌شود. وی گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه یزد با رویکرد و نگاه ویژه «یزد شهر میراث جهانی» برگزار خواهد شد. به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به زودی فراخوان و نحوه شرکت در این جشنواره از سوی دبیرخانه اطلاع‌رسانی می‌شود. این مسئول زمان برگزاری جشنواره را دی سال جاری اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید