• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69061
+
-

تشدید نظارت بر مراکز بازی‌های رایانه‌ای استان

 رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به مراکز بازی‌های رایانه‌ای در ایام تابستان گفت: تشدید نظارت بر این مراکز در دستور کار ستاد ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای استان است.

«محمدکاظم رضوانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با اقدام‌های ستاد ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای استان، مراکز بازی‌های رایانه‌ای قم ساماندهی شده و در وضعیت قابل قبولی ازنظر نظارت قرار دارند. وی با بیان این‌که در 3 ‌ماه نخست امسال بیش از ۱۷۳ مورد بازرسی از مراکز بازی‌های رایانه‌ای در قم صورت گرفته است اضافه کرد: ۲۰ مرکز بدون مجوز شناسایی شده، ‌۱۲۳ مورد تذکر داده شده و همچنین ۶۲ مورد اخطار کتبی، ‌۴ مورد حکم توقف موقت یا دائم فعالیت، ۶ مورد تعهد و ۲ مورد نامه پلمپ صادر شد. رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به وجود ۲۵۲ مرکز بازی رایانه‌ای، ۵۴ مرکز فروش لوح فشرده(سی دی) و ۷۲ مرکز عرضه فیلم و سریال در استان افزود: با توجه به وجود آسیب‌ها و فرصت‌های بازی‌های رایانه‌ای و افزایش علاقه‌مندی کودکان، نوجوانان و جوانان به این عرصه، آموزش و نظارت بر این مراکز بسیار اهمیت دارد.

رضوانی اولویت ستاد ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای را اقدام‌های ایجابی و آموزشی دانست و بیان کرد: با پیگیری‌های دادستان و مجموعه‌های فرهنگی استان، تاکنون چند دوره آموزشی برای متولیان مراکز بازی‌های رایانه‌ای توسط مراکز آموزشی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شده است.
وی نظارت بر محتوای تصویری عرضه‌شده در مراکز فروش لوح‌های فشرده(سی دی) و مراکز عرضه فیلم را از دیگر اقدام‌های ستاد ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای استان ذکر کرد و ادامه داد: در 3 ماه نخست امسال محتوای 1900 لوح فشرده و ۴ بازی رایانه‌ای عرضه‌شده در مراکز عرضه فیلم مورد بازبینی قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید