• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69055
+
-

آماده‌سازی مرزهای خوزستان برای تردد زائران اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور گفت: باید برای تردد مسافران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی خوزستان تمهیدات لازم اتخاذ شود. به گزارش تسنیم، «عبدالله‌هاشم حسن‌نیا» در جلسه بررسی اقدامات انجام‌شده آماده‌سازی پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه برای اربعین حسینی که با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور، مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان و معاونان راهداری و فنی و نظارت این اداره کل برگزار شد، افزود: باید برای ارائه خدمات به زائران در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه اعتباری در نظر گرفته شود.

همچنین مسیرهای مواصلاتی به این پایانه‌ها باید هرچه سریع‌تر ترمیم شود. وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی بلندمدت باید برای مسیرهای مواصلاتی به این 2 پایانه و پایانه باری بندر امام‌خمینی (ره) اعتبار ویژه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: برای اربعین حسینی علاوه بر بهسازی مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، اجرای 2 پروژه عمرانی در این پایانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

غلام‌عباس بهرامی‌نیا گفت: عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت مسیرهای مواصلاتی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه شروع شده است که تا پیش از فرارسیدن اربعین حسینی با خط‌کشی مسیر، نصب تابلوها، علائم احتیاط و نصب نیوجرسی به پایان می‌رسد.

وی افزود: ساخت سایت اختیاری در پایانه مرزی چذابه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بتن‌ریزی و کفپوش آن تا ماه آینده به پایان خواهد رسید. ساختمان اداری این سایت نیز آماده شده است و با خرید تجهیزات مورد نیاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این مسئول توضیح داد: 12 گیت اتباع خارجی و 2400 متر‌مربع سایه‌بان و آبخوری پیش از اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه به بهره‌برداری می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید