• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69043
+
-

بتون‌ریزی نیروگاه شماره ۲ بوشهر؛ اواسط مرداد

رئیس سازمان انرژی اتمی از سهم 2/7‌درصدی انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور خبر داد و گفت: اواسط مرداد، بتون‌ریزی نیروگاه شماره ۲ بوشهر آغاز می‌شود.

 به گزارش ایسنا «علی‌اکبر صالحی» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره اقدامات انجام‌شده برای بازسازی رآکتور اراک گفت: طراحی‌ جنبه‌های مختلف نوسازی رآکتور اراک شامل طراحی مفهومی، تفصیلی، جزئی و نقشه‌ها تمام شده است و اکنون با مشخص کردن ابعاد تجهیزات، سفارش برای تامین تجهیزات داده شده و در حال آماده شدن هستند. 

وی با تاکید بر این‌که بازسازی رآکتور اراک با همکاری کشورهای چین و انگلیس خوب پیش می‌رود افزود: کمیته مشترک بازسازی رآکتور اراک متشکل از ایران، چین و انگلیس کار خود را خوب انجام می‌دهند. لذا از پیشبرد کار راضی هستیم، چراکه پس از وقفه‌ای چندماهه، بازسازی رآکتور اراک سرعت گرفته است. صالحی با تشریح سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق کشور گفت: اکنون این سهم با وجود فعالیت صرف نیروگاه شماره یک بوشهر، متوسط 2/7 درصد است، اما در سال‌های آینده که 2 نیروگاه اضافه خواهد شد، این سهم نیز افزایش پیدا می‌کند. 

وی در گفت‌وگو با خانه ملت توضیح داد: اواسط تا اواخر مرداد سال جاری، بتون‌ریزی نیروگاه شماره ۲ اتمی بوشهر آغاز خواهد شد و مطابق برنامه ۶ سال آینده نیروگاه دوم آماده بهره‌برداری است و ۸ سال آینده نیروگاه شماره ۳ بوشهر آماده خواهد شد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به رد ادعاهای ترامپ در آخرین جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد: این نخستین بار است که یک کشور عضو شورای حکام تقاضای جلسه می‌کند، اما به دنبال ادعاهای واهی خود منزوی می‌شود. در واقع، آمریکا به‌ عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده بودجه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منزوی شده است و رژیم صهیونیستی از ادعاهای مقامات این کشور دفاع می‌کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید