• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69030
+
-

صنایع معدنی سیستان و بلوچستان روی ریل توسعه

صنعت
صنایع معدنی سیستان و بلوچستان روی ریل توسعه

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور در نشست تخصصی با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: سیستان و بلوچستان از حیث زمین‌شناسی ظرفیت‌های ارزشمندی دارد.

 در این استان اکتشاف معادن طی چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته و روز به روز بهتر شده است و حضور سازمان‌های توسعه‌ای از جمله «ایمیدرو» و «تهیه و تولید مواد معدنی» منجر به اکتشاف مواد معدنی در استان شده است. 

به گزارش ایسنا «نادعلی اسماعیلی» افزود: در سیستان و بلوچستان تمرکز در معدن، صنایع معدنی و صنایع پایین‌دستی و... است که زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد. 

وی در ادامه بیان کرد: سرمایه‌گذاری در معادن، صنایع معدنی و فرآوری مس، آهن و آلومینیوم می‌تواند در کشور ارزش افزوده و اشتغال مؤثر ایجاد کند. 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: برای توسعه بخش معدن، باید برای اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی شود تا به اشتغال پایداری در این خصوص دست یابیم. 

اسماعیلی افزود: هم‌اکنون نزدیک به 1800 هزار میلیارد تومان سرمایه شناور در بخش‌خصوصی کشور وجود دارد. 

وی با اشاره به این‌که دولت به دنبال جذب بیش از پیش سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی است، افزود: 1800 هزار میلیارد تومان توان نقدینگی در کشور که در بخش‌های مسکن، طلا، ارز و... ایجاد بحران می‌کند اگر در بخش معدن کشور تزریق شود آسیب‌های کمتری به بدنه اقتصادی جامعه وارد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید